۲۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

آموزش دریافت وقت سفارت چک

جمهوری چک یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است که در اروپای مرکزی قرار گرفته و پایتخت آن شهر پراگ می‌باشد. چنانچه شما هم قصد دارید که در این کشور خاص، با استانداردهای بالای زندگی اقامت داشته باشید، باید برای دریافت ویزای چک اقدام کنید. اما همانطور که خودتان هم می‌دانید، اولین قدم در این پروسه دریافت وقت سفارت چک و آماده کردن مدارک لازم خواهد بود. قطعا این امر نیز مانند هر کار دیگری اصول خاصی دارد که باید تمامی آن‌ها را به دقت رعایت کنید. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در این مطلب مهم‌ترین نکات و مراحل لازم برای اخذ وقت سفارت جمهوری چک را برای‌تان توضیح دهیم.


آشنایی کلی با تعیین وقت سفارت چک
وقت سفارت در حقیقت نوبتی است که برای متقاضیان اخذ ویزا، از سوی سفارت تعیین می‌شود. این نوبت که در تاریخ و ساعت خاصی مقرر شده، زمانی است که متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را برای ارائه آماده کرده و حتما در زمان تعیین شده در سفارت حضور یابند. به خاطر داشته باشید که فرایند تعیین وقت سفارت چک تنها از طریق ایمیل و به صورت آنلاین امکان‌پذیر خواهد بود.

مراحل اخذ وقت سفارت چک
در ابتدا بهتر است آگاه باشید که وقت سفارت این کشور مصاحبه نداشته و شما تنها باید برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به دفتر کارگزاری سفارت، یعنی وی اف اس گلوبال (VFSGlobal) مراجعه کنید. برای تعیین وقت سفارت ابتدا باید به وب سایت وی اف اس مراجعه کرده و ایمیلی به زبان انگلیسی که شامل جزئیات و اطلاعات شخصی‌تان است، به این دفتر ارسال کنید. مهم‌ترین جزئیات لازم در این ایمیل شامل نام و نام خانوادگی کامل، شماره پاسپورت، تاریخ اعتبار گذرنامه به فرمت میلادی، تاریخ تولد به فرمت میلادی، شماره تماس، جنسیت، ملیت، تاریخ سفر به فرمت میلادی، زمان پیشنهادی برای وقت سفارت، مشخص کردن نوع ویزای درخواستی و.. می‌باشد. پس از این مرحله، در صورتی که اطلاعات داده شده در ایمیل مطابق با استانداردهای سفارت باشد نامه تاییدیه با عنوان appointment confirmation به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد.

نکات مهم تعیین وقت سفارت چک
به هنگام اخذ وقت سفارت چک بهتر است به خاطر داشته باشید که به همراه ایمیل تعیین وقت نباید مدارک دیگری را برای سفارت ارسال کنید. نکته مهم دیگر به زمانبندی مربوط است و پیشنهاد می‌شود که حداقل دو ماه قبل از تاریخ سفرتان برای رزرو وقت سفارت اقدام کنید. البته در صورتی که قصد سفر در ایام پر گردشگر را دارید، باید زودتر از این زمان رزرو وقت را انجام دهید. به طور کلی حدود ۲ تا ۳ هفته پس از ارسال ایمیل می‌توانید در دفتر کارگزاری سفارت حضور پیدا کنید اما این پروسه ممکن است تا ۲ ماه نیز زمان ببرد، بنابراین تعیین وقت سفارت چک را به ماه‌های پایانی و نزدیک به تاریخ سفر موکول نکنید.

پرداخت هزینه اخذ وقت سفارت چک
در زمان مشخص شده برای حضور در سفارت شما باید هزینه‌های مربوط به ویزای درخواستی‌تان را پرداخت کنید. معمولا این هزینه از طریق کارت بانکی یا کارت اعتباری قابل پرداخت نخواهد بود، بنابراین به میزان خواسته شده پول نقد به همراه داشته باشید. در مجموع هزینه ویزا برای بزرگسالان ۶۰ یورو و برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال، ۳۵ یورو می‌باشد و همچنین باید به واحد یورو پرداخت شود.

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت چک
. گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار و داشتن ۲ صفحه سفید
. کپی صفحه اصلی گذرنامه به همراه کپی ویزای‌های قبلی فرد متقاضی
. تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
. عکس با پس زمینه سفید
. مدارک هویتی مانند شناسنامه و..
. مدارک مالی شامل تمکن مالی، گردش حساب و..

کلام پایانی
همانطور که گفته شد؛ تعیین وقت سفارت چک پروسه مشخصی دارد که گاهی به علت تقاضای بالا ممکن است تا دو ماه نیز طول بکشد. به طور کلی برای اخذ وقت سفارت کار سختی در پیش ندارید، اما باید تمامی مدارک خواسته شده را به طور کامل و منظم به سفارت تحویل دهید. امیدواریم که نکات و آموزش‌های گفته شده برای تعیین وقت سفارت چک برای‌تان کاربردی بوده باشد.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

آموزش دریافت وقت سفارت ایتالیا

برای سفر در کشوری در قدم اول شما باید وقت سفارت را بگیرید که بعد از آن بتوانید ویزای خود را هماهنگ کنید. برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا یا نیازمند دانستن نکات مختلفی هستید که در یوروپ تورز آنها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید. 


انواع وقت سفارت ایتالیا
توجه داشته باشید که برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا باید نوع ویزای خود را از قبل تعیین کنید و بدانید که برای چه امری می‌خواهید به ایتالیا سفر کنید این وقت‌ها به وقت‌های مختلفی مانند وقت توریستی سفارت ایتالیا، وقت تجاری برای سفارت ایتالیا و وقت تحصیلی برای سفارت ایتالیا تقسیم می‌شوند و هرکدام مصاحبه جداگانه دارند و نیازمند ارائه مدارک مربوط به خود نیز می‌باشند.


دریافت وقت از طریق کنسولگری
شما به راحتی می‌توانید وقت خود را با شیوه‌های مدرن دریافت کنید به این صورت که در ساعتی مشخص که مربوط به دریافت وقت سفارت ایتالیا می‌باشد وارد پرتال شده و با اجازه‌ای که کنسولگری به شما ما داده است می‌توانید وقت سفارت ایتالیا را تنظیم کنید. اما نکته‌ای که هنوز او را غیرقابل حل کرده است ۳۰ ثانیه بودن این زمان است و اگر در این ۳۰ ثانیه نتوانستید وقت خود را تنظیم کنید باید روزهای دیگری برای تنظیم وقت مراجعه کنید. گرفتن وقت از طریق کارگزاری بسیار بهتر می‌باشد زیرا در سایت کارگزاری می‌توانید حساب کاربری مربوط به خودتان را ایجاد کنید و فرم‌های مختلف مربوط به درخواست ویزا را به صورت آنلاین و یا دستی پر کنید. و بعد از مشخص شدن وقت و تایید مدارک‌تان برای شناسایی چهره و انگشت نگاری‌ها مستقیماً به کارگزاری مراجعه می‌کنید.


بهترین مسیر برای دریافت وقت سفارت ایتالیا
بدیهی است که داشتن فردی که در این زمینه متخصص باشد و تجربه بالایی داشته باشد می‌تواند بسیار در این زمینه به شما کمک کند شما می‌توانید مستقیماً با کارشناسان یوروپ تورز در ارتباط باشید تا شما را به راحتی برای سفر ایتالیا حاضر کنند. البته لازم به ذکر است که هزینه وقت سفارت ایتالیا با توجه به تعداد افرادی که قصد سفر دارند متغیر است و بعد از ثبت نهایی افراد مسافر تعیین می‌شود. 


مدارک مورد نیاز
برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا شما نیازمند داشتن مدارک مختلفی می‌باشید که این مدارک به شرح زیر می‌باشد: 
•    فرم مربوط به درخواست ویزا
•    پرینت برگه مربوط به وقت سفارت
•    پاسپورت فرد متقاضی که باید شش ماه اعتبار داشته باشد و دو صفحه خالی نیز داشته باشد. 
•    دو قطعه عکس ۳ در ۴ توجه داشته باشید که عکس‌ها باید بدون روتوش باشند و پس زمینه سفید داشته باشند. 
•    بلیط هواپیما رفت و برگشت و همینطور واچر هتل
•    ترجمه کلیه مدارک ارائه شده و مدارک شخصی
•    ارائه بیمه مسافرتی
•    پرداخت هزینه‌های مربوط به سفارت


چگونه وقت مربوط به سفارت را بگیریم
در قدم اول شما باید بدانید که وقت سفارت از طریق کارگزاری CKGS تعیین خواهد شد و شما در ابتدا باید وارد سایت این کارگزاری شوید در قسمت منو روی تعیین وقت ملاقات کلیک کنید. بعد از آن باید مشخص کنید که تنها سفر می‌کنید و یا خانواده را همراه خود به سفر می‌برید. اطلاعات مختلفی مانند هدف از سفر به ایتالیا را نیز باید ذکر کنید. البته بدیهی است که اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، وضعیت تعهد، کشور محل زندگی، ملیت و اقامت و... باید ذکر شوند. بعد از تمام این مشخصات باید حتماً به کارگزاری اطلاع دهید که چند بار قصد ورود به ایتالیا را دارید و در چه مدت زمانی می‌خواهید در ایتالیا اقامت داشته باشید. لازم به ذکر است که هر شماره موبایل یا آدرس ایمیل فقط در هر ۶۰ روز به شما اجازه وقت سفارت ایتالیا می‌دهند بنابراین اگر اطلاعات خود را اشتباه وارد کنید دیگر مجاز به ورود به کارگزاری‌های مربوط به ارائه ویزای ایتالیا نمی‌باشید.


در پایان
کشور ایتالیا به دلیل جاذبه‌های مختلفی که دارد هر سال انتخاب افراد زیادی اعم از جوانان و بزرگسالان می‌باشد زیرا این کشور علاوه بر جاذبه‌های توریستی خود مقصد مناسبی برای مهاجران نیز به حساب می‌آید. یوروپ تورز به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کافی در مورد این کشور و همینطور دریافت ویزا و اقامت را بتوانید به راحتی کسب کنید. در پایان یوروپ تورز سفر خوبی را برای شما آرزو می‌کند. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

آموزش دریافت وقت سفارت مجارستان

دریافت وقت سفارت مجارستان از طریق دفتر کارگزاری VFS گلوبال نمایندگی رسمی سفارت مجارستان در تهران انجام می‌شود. متقاضیان دریافت ویزای این کشور باید برای دریافت ویزای مجارستان ابتدا به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت VFS گلوبال یک وقت سفارت بگیرند تا بتوانند در تاریخ و ساعت مشخص شده به دفتر کارگزاری مراجعه کنند و مدارک لازم برای اخذ ویزای مجارستان را به صورت حضوری تحویل دهند. در این مقاله قصد داریم با آموزش دریافت وقت سفارت مجارستان از طریق وب سایت وی اف اس گلوبال متقاضیان سفر به کشور مجارستان را راهنمایی کنیم تا برای اخذ ویزای مجارستان اقدام کنند.
در حال حاضر موسسه‌های گردشگری معتبر، مانند آژانس گردشگری یوروپ تورز به هموطنان عزیز کمک می‌کنند تا بتوانند در مدت زمان کوتاهی وقت سفارت مجارستان بگیرند. اگر اطلاعات کافی درباره تعیین وقت سفارت مجارستان ندارید، می‌توانید از کارشناسان مهاجرتی این مجموعه کمک بگیرید تا برای شما وقت سفارت مجارستان بگیرند. این مجموعه با برگزاری تورهای اروپایی تمام امور مربوط به تعیین وقت سفارت، اخذ ویزا، رزرو هتل و سایر مراحل سفر به کشورهای اروپایی را برای هموطنان عزیز انجام می‌دهند.

مراحل رزرو وقت سفارت مجارستان
برای دریافت وقت سفارت مجارستان اگر به صورت شخصی اقدام می‌کنید باید به وبسایت رسمی VFS گلوبال مراجعه کنید و پس از انتخاب نوع ویزا وارد قسمت ثبت درخواست و تعیین وقت سفارت مجارستان شوید. متقاضیان باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهند.

•    ابتدا مشخصات مانند نام و نام خانوادگی و اطلاعات شخصی با توجه به پاسپورت را وارد کنید. متقاضی باید تمام مشخصات پاسپورت مانند شماره پاسپورت، تاریخ تولد، تاریخ سفر و ... را نیز وارد کند و یکی از انواع ویزا را انتخاب کند.

•    در مرحله دوم باید یک عکس به فرم درخواست ویزای مجارستان الصاق شود. فرم درخواست ویزای مجارستان باید دانلود و تکمیل شود. عکس مربوطه نیز باید به این فرم پیوست شود. البته تکمیل فرم به صورت جداگانه نیز برای متقاضیان الزامی است؛ یعنی باید این فرم را پرینت بگیرند و به صورت دستی تکمیل کنند.


•    در مرحله بعدی متقاضیان باید تمام مدارکی که در چک لیست مشخص شده را با فرمت تعیین شده بارگذاری نمایند. توجه داشته باشید که مدارک باید به صورت تمام و کمال آماده باشند. در غیر این صورت می‌تواند منجر به ریجکتی ویزای مجارستان شود.

•    متقاضیان باید برای تایید کردن وقت سفارت مجارستان مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را پرداخت کنند. این مبلغ در زمان قرار ملاقات به شما بازگردانده می‌شود؛ اما در صورتی که متقاضیان وقت سفارت و یا نوع ویزا را اشتباه انتخاب کرده باشند، این مبلغ قابل پرداخت نیست.

•    پس از تکمیل فرم درخواست و ارسال آن یک هفته طول می‌کشد تا وقت سفارت مجارستان برای متقاضیان تعیین شود. البته برای دریافت وقت سفارت معمولی شما یک هفته منتظر می‌مانید؛ اما اگر افرادی باشند که به دلایل پزشکی برای گرفتن ویزای مجارستان عجله داشته باشند، می‌توانند با ارائه مدارک پزشکی طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت وقت سفارت مجارستان بگیرند.

•    متقاضیان ویزای مجارستان در ساعت مشخص شده باید به دفتر کارگزاری مراجعه نمایند و مدارک لازم برای ویزای مجارستان را ارائه کنند. دفتر VFS گلوبال در شهر تهران، میدان هروی، خیابان گلستان قرار دارد. متقاضیان می‌توانند از روز یکشنبه تا پنجشنبه 8 صبح تا 17 عصر به این دفتر مراجعه کنند. البته لازم به ذکر است که اگر متقاضیان از قبل وقت سفارت نگرفته باشند نمی‌توانند وارد دفتر کارگزاری شوند.


•    در روز مراجعه به دفتر کارگزاری متقاضیان باید تمام مدارک لازم که به انگلیسی ترجمه شده‌اند را به افسر سفارت تحویل دهند. توجه داشته باشید که مدارک باید از طریق دارالترجمه‌های رسمی ترجمه شوند و دارای تاییدیه از وزارت امور خارجه و دادگستری باشند. در غیر این صورت مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند.

•    در روز مراجعه به دفتر کارگزاری نیازی به انجام مصاحبه نیست و متقاضیان تنها برای انجام انگشت نگاری و تحویل مدارک به این مرکز مراجعه می‌کنند. در صورتی که درباره مدارک لازم برای ویزای مجارستان و مراحل تعیین وقت سفارت مجارستان اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید تمام این کارها را به کارشناسان مهاجرتی مجموعه گردشگری یوروپ تورز بسپارید. کارشناسان این مجموعه با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه اخذ ویزای کشورهای اروپایی و برگزاری تورهای اروپایی در خدمت هموطنان عزیز بوده‌اند.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

آموزش دریافت وقت سفارت فرانسه

برای سفر به فرانسه نیاز به ویزا دارید. برای ویزای کشور فرانسه چون در منطقه شینگن قرار دارد، شما باید برای ویزای شینگن فرانسه اقدام کنید. قبل از حضور در سفارت فرانسه به‌عنوان بخشی از فرآیند دریافت ویزا، باید وقت مصاحبه از سفارت فرانسه بگیرید. در روز مصاحبه به‌ موقع در سفارت یا کنسولگری حاضر شوید. مصاحبه ویزای فرانسه حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. فردی که با شما مصاحبه می‌کند در مورد سفر شما و هدف از سفرتون به فرانسه می‌پرسد.
زمان دقیق وقت سفارت فرانسه، دو روز پس از ارائه درخواست و برای یک ماه بعد مشخص می‌شود.


قبل از تعیین وقت از سفارت فرانسه
برای ارسال درخواست ویزای خود به مرکز درخواست ویزای جهانی باید یک قرار ملاقات رزرو کنید. قبل از رزرو وقت، باید فرم درخواست ویزا را به ‌صورت آنلاین در وب‌سایت France-Visas پر کنید. 
برای درخواست‌های زیر باید با سفارت فرانسه در ایران در تماس باشید.


ویزای اقامت طولانی مدت
ویزای برگشت
گذرنامه‌های دیپلماتیک و خدماتی
به آدرس visa.teheran@diplomatie.gouv.fr با سفارت ارتباط بگیرید.
برای ویزا درخواست‌های زیر باید با پردیس فرانسه در ایران تماس بگیرید:
ویزای تحصیلی 
ویزای تحقیقاتی و علمی 
لطفاً به آدرس https://www.iran.campusfrance.org مراجعه کنید.
تعیین وقت قبلی برای همه الزامی است. برای تائید قرار ملاقات خود، باید مبلغ ۲۰۰۰۰۰ تومان بپردازید. اگر زمان بندی قرار ملاقات را رعایت کنید و درخواست خود را در تاریخ و ساعت تعیین‌شده ارسال کنید، این مبلغ به‌طور کامل شما بازپرداخت می‌شود.


لغو قرار ملاقات با سفارت فرانسه
در صورت عدم حضور یا در مواردی که مدارک ناقص بوده یا در دسترس نبوده یا به هر دلیلی مدارک در تاریخ تعیین ‌شده به‌طور کامل بارگذاری نمی‌شود، باید قرار ملاقات جدید بگذارید. توجه داشته باشید که مجاز به تغییر زمان خود هستید.
قرار ملاقات، دو بار و حداکثر تا دو روز کاری قبل از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده قابل تغییر است. یک ملاقات جدید در نظر گرفته می‌شود که هزینه رزرو جدید قابل پرداخت است و مبلغ پرداخت شده قبلی، بازپرداخت نمی‌شود.

برای تعیین وقت از سایت سفارت فرانسه، شما باید با موارد زیر موافقت نمایید:
تایید قرار ملاقات از سوی مرکز ویزای VFS
به‌منظور دسترسی به دستورالعمل‌های مقامات فرانسوی درخواست خارج از نوبت بدلیل جلوگیری از بهانه‌های نادرست برای رزرو وقت را نمی‌پذیرد. همچنین اگر مرکز ویزای VFS، قرار ملاقات برای ویزای من را تائید نکند، برای مصاحبه به سفارت مراجعه نکنم.
دستورات مقامات محلی و مقررات بهداشتی VFS 
من موافقت می‌کنم که دمای بدنم توسط دماسنج مادون‌قرمز بدون تماس چک شود و در صورت شرایط غیرعادی، مرکز ویزا را ترک کنم. برای کسب اطلاعات در مورد اقدامات امنیتی بهداشتی در مراکز VFS Global، لطفاً به www.vfsglobal.com/customer-advisories مراجعه کنید.


شرایط وقت سفارت فوری فرانسه
وقت فوری سفارت فرانسه فقط در یک صورت مجاز است. هنگامی که شما دعوتنامه پزشکی داشته باشید، می‌توانید وقت فوری از سفارت فرانسه بگیرید و تا یک هفته کاری بعد در این سفارت حضور داشته باشید.
پیگیری برنامه تعیین وقت از سفارت فرانسه
شما می‌توانید روند درخواست ویزا را پیگیری کنید:
ایمیل: زمانی‌که پاسپورت شما به مرکز درخواست ویزای جهانی VFS بازگردانده شد، یک ایمیل دریافت می‌کنید.
پیامک: اگر نمی‌توانید به ایمیل‌های خود دسترسی پیدا کنید ممکن است پیامکی به تلفن خود دریافت کنید. لطفاً در دسترس بودن این سرویس را با مرکز درخواست ویزا بررسی کنید.
آنلاین: می‌توانید با رجوع به پیگیری آنلاین درخواست ویزا درخواست ویزا خود را پیگیری کنید. برای دسترسی به این سرویس از شماره مرجع موجود در رسید صادرشده مرکز درخواست ویزا به همراه تاریخ تولد خود استفاده کنید.

مدارک موردنظر اخذ ویزای فرانسه 
2 عکس؛ عکس در اندازه گذرنامه -یک عکس تمام‌صورت با پس‌زمینه روشن.
گذرنامه و کپی ویزای قبلی (گذرنامه شما باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد)
کپی بلیت برگشت. 
تائید بیمه ویزای مسافرتی 
نامه‌ای با هدف سفر به فرانسه و برنامه سفر
رزرو بلیت هواپیما.
اقامت از طریق رزرو هتل یا مسکن از پیش تعیین‌شده برای طول مدت اقامت شما.
اثبات وضعیت مدنی 
تمکن مالی
فرم درخواست امضاشده باید همراه با بقیه مدارک باشد و توسط شخص شما ویزا به سفارت در کشور شما تحویل داده شود.
مدارک مورد نیاز جهت وقت دانشجویی سفارت فرانسه
دلایل انتخاب کشور فرانسه از نظر علمی 
 رزومه تحصیلی و شغلی همراه با مشخصات فردی
 دیپلم، لیسانس و ریز نمرات لیسانس، فوق لیسانس و ریز نمرات فوق لیسانس 
 مدرک TCF، DELF یا DALF 
نامه و تاییدیه سوابق کاری 
تائیدیه از اساتید دانشگاه درباره صلاحیت علمی دانشجو 
کپی پاسپورت شناسنامه و کپی شناسنامه 
عکس
گواهی‌های زبان خارجی غیر فرانسه 
پروژه تحصیلی برای ادامه تحصیل در فرانسه
 
مدارک لازم برای دریافت وقت تجاری سفارت فرانسه


مدارک شناسایی برای گرفتن وقت سفارت فرانسه
شناسنامه و ترجمه ی‌آنها
نامه‌های بانکی
اسناد مالکیت 
نامه‌های کاری 
نامه اشتغال 
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

آشنایی با ویزای چک

کشور چک از سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از اعضای منطقه شینگن برای متقاضیان صدور ویزای این کشور شرایط و مدارک خاصی را در نظر گرفته است. شهروندان غیر اروپایی که قصد سفر به کشور چک را داشته باشند، باید پس از گرفتن وقت سفارت چک تمام مدارک لازم برای ویزای شینگن چک را ارائه کنند تا موفق به دریافت ویزای این کشور شوند. ویزای شینگن چک دارای انواع بلند مدت و کوتاه مدت است. ویزای کوتاه مدت چک شامل ویزای ترانزیتی بیست و چهار ساعته و ۵ روزه است. یکی از ویژگی‌های کوتاه مدت چک نیز ویزای توریستی چک است.

انواع ویزای بلند مدت چک عبارتند از: ویزای تحصیلی چک، ویزای کاری چک، ویزای سرمایه گذاری چک، ویزای درمانی چک و ... برای دریافت ویزای چک باید ابتدا با شرایط ویزای چک، مراحل دریافت ویزا چک، چگونگی تعیین وقت سفارت چک، هزینه ویزای چک و دلایل ریجکتی ویزای چک آشنا شوید. به همین خاطر ما در این نوشتار مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با ویزای چک آشنا شوید.

شرایط ویزای چک
شرایط ویزای چک دارابودن دعوت نامه، گردش حساب سه ماه آخر، تاریخچه سفری مناسب و تمکن مالی است. متقاضیان دریافت ویزای چک علاوه بر پرداخت هزینه‌های ویزای چک و دارا بودن بیمه نامه مسافرتی معتبر، باید این شرایط را هم داشته باشند و مدارک آن‌ها را در روز مراجعه به سفارت چک تحویل دهند.
گواهی تمکن مالی برای ویزای چک
ارائه گواهی تمکن مالی با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، به یورو، به افسر سفارت برای اخذ ویزای چک لازم است.
گردش حساب سه ماه آخر متقاضی
تراکنش‌های حساب متقاضی توسط آفیسر سفارت چک مورد بررسی قرار می‌گیرد. هرچه تعداد تراکنش‌ها بالاتر باشد، نشان می‌دهد که متقاضی از تمکن مالی خوبی برخوردار است.
دعوت نامه چک
ارائه یکی از دعوت نامه‌های چک برای دریافت ویزای این کشور بسیار مفید است. چرا که اگر از طرف یکی از دوستان یا افراد خانواده دعوت نامه داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید ویزای چک را دریافت کنید. ارائه دعوت ‌نامه کاری یا دعوت نامه تحصیلی نیز برای دریافت ویزای چک مفید است.
تاریخچه سفری
افرادی که قبلاً به کشورهای حوزه شینگن یا سایر کشورها مانند چین، ترکیه، سنگاپور، کره جنوبی و کشورهای خارجی دیگر سفر کرده باشند، می‌توانند مدارک مربوط به ویزا‌های قبلی و سفرهای قبلی خود را ارائه کنند. به این صورت افسر سفارت متوجه می‌شود که متقاضی دریافت ویزای چک، قصد ماندن در این کشور را ندارد و تنها به قصد سفر و گردشگری به این کشور می‌رود.

تعیین وقت سفارت چک
تعیین وقت سفارت چک از طریق دفتر کارگزاری vfs گلوبال انجام می‌شود. اگرچه سفارت کشور چک به صورت محدود در ایران فعالیت می‌کند، اما برای انجام کارهای مربوط به گرفتن وقت سفارت چک متقاضیان باید به صورت اینترنتی از طریق پیج رسمی vfs گلوبال اقدام کنند و علاوه بر تکمیل فرم درخواست ویزا، مدارک خود را نیز به صورت آنلاین بارگذاری کنند. پس از تعیین وقت سفارت و اعلام تاریخ حضور در دفتر کارگزاری یا سفارت چک متقاضیان می‌توانند به صورت حضوری مراجعه کنند و کارهای مربوط به انگشت نگاری و تحویل مدارک را انجام دهند. هزینه‌های دریافت ویزای چک نیز باید پرداخت شود. هزینه دریافت ویزای چک با توجه به سن متقاضیان ۸۰ تا ۱۰۰ یورو است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای چک
مدارک ویزای چک عبارتند از:
•    فرم درخواست ویزای چک به صورت تکمیل شده
•    برگ تعیین وقت سفارت چک
•    دو قطعه عکس
•    گذرنامه‌های قبلی و گذرنامه معتبر فعلی متقاضی
•    مدارک شناسایی به همراه اصل و ترجمه
•    اسناد ملکی به همراه اصل و ترجمه
•    رزرو بلیط هواپیما
•    رزرو محل اقامت در کشور چک
•    دعوت نامه چک
•    بیمه نامه مسافرتی به مبلغ ۳۰ هزار یورو

دلایل ریجکتی ویزای چک
ریجکتی ویزای چک به این دلیل است که متقاضیان نمی‌توانند اعتماد افسر سفارت این کشور را جلب کنند. متقاضیان دریافت ویزا، اگر نتوانند مدارک معتبر و کاملی را ارائه کنند، ویزای آن‌ها ریجکت می‌شود. نداشتن تمکن مالی هم می‌تواند از دلایل عمده ریجکتی ویزای چک باشد؛ اما افرادی که ویزای آن‌ها ریجکت شود، می‌توانند مجدداً برای رفع ریجکتی اقدام کنند و مدارک خود را تکمیل نمایند. دلایل ریجکتی ویزای چک عبارتند از:
•    عدم جلب اعتماد افسر سفارت چک برای بازگشت به ایران
•    بیمه نامه مسافرتی نامعتبر
•    مدارک جعلی و ناقص
•    گذرنامه نامعتبر
•    عدم اثبات دلیل سفر به کشور چک
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

آشنایی با ویزای ایتالیا

یکی از کشورهایی که طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی قصد گذراندن تعطیلات یا مهاجرت به آن را دارند، ایتالیاست. ویزای ایتالیا همیشه برای ورود به این کشور لازم است اما شرایط و ضوابط خودش را دارد. برای اینکه با تمامی اطلاعات درباره ویزای این کشور آشنا شوید، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره ویزا را به شما بدهیم‌.


چه شرایطی برای اخذ ویزای ایتالیا باید رعایت شود؟
ایتالیا جز کشورهای حوزه شینگن است و گرفتن ویزای ایتالیا هم باعث می‌شود شما بتوانید به تمامی این کشورها مسافرت کنید. اما بهتر است بدونید که ویزای شینگن ایتالیا خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از کشورهای دیگر مانند فرانسه دریافت می‌‌شود. درواقع شما برای شرایط این ویزا فقط به تمکن مالی و گردش حساب بالا نیاز دارید.‌ 
این شرط که شما سابقه قبلی شینگن دارید یا اینکه قبلا به ایتالیا سفر کرده باشید نیز وجود ندارد. برای این ویزا فقط کافی است که در حساب خود بیشتر از 200 میلیون تومان پول به عنوان تمکن مالی داشته باشید. هم‌‌چنین باید گردش مالی خودتون را هم بالا ببرید. گردش مالی بالا به معنی این نیست که شما یکباره مبلغ زیادی از پول را وارد حساب خود کنید و سپس اطلاعات حساب را به سفارت ارائه دهید. گردش مالی بالا یعنی تعداد تراکنش زیاد.
 اگر مبلغ بالا وارد حساب شما شده باشد و برای آن مدرکی ارائه ندهید، تمکن مالی شما توسط افسران رد می‌شود. حال تصور کنید یک معامله بزرگ انجام داده باشید. باید سند و مدرک به صورت ترجمه شده به سفارت ارائه دهید تا بتوانید ثابت کنید که این پول زیاد از طریق معامله به دست آمده است. اگر تمامی شریط را داشته باشید و مدارک را به صورت صحیح تحویل بدهید، 14 روز بعد ویزای شما صادر خواهد شد.


انواع ویزا برای کشور ایتالیا 
ویزای شینگن ایتالیا همون‌طور که گفتیم یکی از بهترین و راحت‌ترین انواع ویزا است که می‌توان آن را گرفت. با این حال چندین نوع دارد که بر اساس سفری که قرار است بروید یا مهاجرت انتخاب می‌شود. در زیر برای شما انواع ویزای ایتالیا را بیان ‌می‌کنیم تا بتوانید نوع مناسب سفر یا مهاجرت خود را انتخاب کنید و با آن آشنا شوید.
ویزای تحصیلی
یکی از بهترین و پر طرفدارترین ویزای ایتالیا، نوع تحصیلی آن است که ایرانیان هم آن را بیشتر درخواست می‌کنند. برای اینکه بتونید ویزای تحصیلی ایتالیا را درخواست کنید، باید از دانشگاه یا واحد آموزشی پذیرش داشته باشید. بعد از اینکه مدت زمان ویزا تمام شد هم می‌تونید اقامت بگیرید و در ایتالیا زندگی کنید.
ویزای توریستی
یکی دیگر از انواع پر طرفدار ویزای ایتالیا، ویزای توریستی است که برای مقاصد گردشگری شما صادر می‌شود. اگر بخواهید می‌تونید این ویزا را وابسته به شرایط، بین ۹۰ روز تا ۶ ماه دریافت کنید و در این مدت اقامت داشته باشید.‌ برای این ویزا تمکن مالی و گردش بالای حساب احتیاج داریم که باید آن را داشته باشیم تا ویزا را دریافت کنیم‌.
ویزای سرمایه گذاری
ویزای سرمایه گذاری برای کسانی استفاده می‌شود که قصد خرید ملک یا ثبت شرکت را دارند استفاده می‌شود. با این حال برای سرمایه گذاری باید مبلغ بالایی را در اختیار داشته باشید. بعد از اقامت از طریق سرمایه گذاری می‌توانید به صورت دائمی در این کشور زندگی کنید.
ویزای کاری
مانند دیگر کشورها شما می‌توانید اقامت کاری یا مهاجرت کاری به ایتالیا داشته باشید. برای این ویزا نیازمند دعوتنامه کاری هستیم که از طرف شرکت یا یک موسسه برای ما فرستاده‌ می‌شود. بعد از گرفتن ویزای کاری شما می‌توانید اقامت دائم هم دریافت کنید.


چه مدارکی برای ویزای کشور ایتالیا احتیاج داریم؟
برای اینکه بتوانیم ویزای ایتالیا را دریافت کنیم، باید مدارکی را ارائه دهیم که داشتن آن‌ها برای همه نوع از ویزاها مخصوصا توریستی لازم است‌. مدارک لازم برای اخذ ویزا به شرح زیر است: 
•    دو قطعه عکس به اندازه ۳۵ تا ۴۵ میلی‌متر 
•    فرم درخواست ویزای کشور ایتالیا
•    پاسپورتی که هم اکنون در دست دارید به اضافه پاسپورت‌های قبلی
•    رزرو بلیط و هتل 
•    دعوت نامه در صورت وجود
•    تمکن مالی بالا و گردش حساب
•    اصل و کپی ترجمه شده شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج در صورت وجود
•    گواهی اشتغال به کار یا تحصیل


هم‌چنین شما باید برای هر نوع ویزا هزینه‌ای نیز پرداخت کنید که این هزینه برای سفارت است و فیش آن باید جز مدارک باشد.


کلام آخر
ویزای ایتالیا یکی از پرطرفدارترین ویزاهای اروپایی است که افراد زیادی متقاضی آن هستند. در این مطلب بخاطر همین اول از ویژگی‌ها و شرایط ویزا گفتیم. بعد سراغ انواع ویزا رفتیم و سپس مدارک را بیان کردیم تا شما اطلاعات کامل را یک جا داشته باشید.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

آشنایی با ویزای اسپانیا

برای سفر به اسپانیا دریافت ویزای شینگن اسپانیا مورد نیاز است. کشور اسپانیا تمام کارهای مربوط به صدور ویزای این کشور را در دفتر کارگزاری سفارت اسپانیا در شهر تهران انجام می‌دهد. متقاضیان دریافت ویزای این کشور می‌توانند ضمن آماده کردن مدارک لازم برای اخذ ویزای اسپانیا، وقت سفارت بگیرند و به این کشور سفر کنند. توجه داشته باشید که دریافت ویزای اسپانیا دارای شرایط سختی است و متقاضیان اگر بتوانند با استفاده از تورهای گروهی به این کشور سفر کنند، راحت‌تر می‌توانند ویزای اسپانیا را دریافت کنند. طبق بررسی‌های انجام شده معمولاً درخواست ویزای انفرادی کشور اسپانیا ریجکت می‌شود؛ اما افرادی که به صورت طور گروهی و از طریق آژانس‌های گردشگری اقدام کنند، صدور ویزا برای آن‌ها راحت‌تر می‌شود. در ادامه به شرایط اخذ ویزای اسپانیا اشاره می‌کنیم که در صورت عدم وجود هر یک از این شرایط ویزای اسپانیا ریجکت می‌شود.

شرایط ویزای اسپانیا
شرایط ویزای اسپانیا در سال‌های اخیر سخت‌تر شده است و شهروندان ایرانی که به قصد اخذ ویزای شینگن اسپانیا اقدام می‌کنند، باید تاریخی سفری مناسب ارائه کنند. تمکن مالی کافی داشته باشند و به صورت تور گروهی از طریق کارگزاران تور اسپانیا یا آژانس‌های گردشگری اقدام کنند تا بتوانند ویزای این کشور را دریافت کنند. شرایط ویزای اسپانیا شامل موارد زیر می‌شود.


گردش سه ماه آخر حساب متقاضی
ارائه گردش حساب سه ماه آخر متقاضی دریافت ویزای اسپانیا مورد نیاز است و جز شرایط اخذ ویزای اسپانیا می‌باشد. افسر ویزای اسپانیا تراکنش‌های سه ماه آخر متقاضی را بررسی می‌کند. میزان مبلغ ورودی و خروجی به حساب مهم نیست تعداد کل تراکنش‌های حساب مورد نیاز است و به افسر سفارت ثابت می‌کند که شخص متقاضی از توانایی مالی کافی برخوردار است.


گواهی تمکن مالی
گواهی تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ ویزای اسپانیا برای هر نفر ۲۰۰ میلیون تومان است.


داشتن تاریخچه سفری مناسب
افرادی که قبلاً سابقه سفر به کشور اسپانیا، کشورهای اروپایی و کشورهای آسیایی را داشته باشند، می‌توانند مدارک سفرهای قبلی خود مانند ویزا‌ها و گذرنامه‌های قبلی را ارائه کنند تا به افسر سفارت ثابت کنند که قصد بازگشت به کشور خود را دارند.
اقدام از طریق آژانس‌های گردشگری و تور گروهی
در سال‌های اخیر افرادی که به صورت انفرادی برای سفر به کشور اسپانیا اقدام کرده‌اند، ویزای آن‌ها رد شده است. به خاطر اینکه بیشتر مهاجران ایرانی که به اسپانیا سفر می‌کنند قصد پناهندگی دارند، کشور اسپانیا صدور ویزا برای اتباع ایرانی را در صورتی قبول می‌کند که از طریق تورهای گروهی و آژانس‌های گردشگری معتبر اقدام کنند.

وقت سفارت اسپانیا
وقت سفارت اسپانیا و از طریق مراجعه به دفتر کارگزاری bls انجام می‌شود. هنگام مراجعه به دفتر کارگزاری متقاضیان نیازی به انجام مصاحبه ندارند؛ اما کارهای مربوط به انگشت نگاری و تحویل مدارک انجام می‌شود. متقاضیان برای گرفتن وقت سفارت اسپانیا باید ابتدا به صورت آنلاین از طریق کارگزاری bls فرم درخواست ویزای اسپانیا را تکمیل کنند و به همراه مدارک مورد نیاز و طبق فرمت عنوان شده بارگذاری نمایند. در روز مراجعه به دفتر کارگزاری نیز سایر مدارک مورد نیاز باید تحویل داده شود. در صورتی که مسافران از طریق تورهای گروهی اقدام کنند، تمام کارهای مربوط به تعیین وقت سفارت توسط آژانس‌های گردشگری برای آن‌ها انجام می‌شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای اسپانیا
مدارک لازم برای اخذ ویزای اسپانیا با توجه به انواع ویزای اسپانیا متفاوت است؛ اما به طور کلی مدارک لازم برای دریافت ویزای اسپانیا باید توسط دارالترجمه‌های مورد تایید سفارت اسپانیا ترجمه شده باشند. مدارک مورد نیاز عبارتند از:
•    فرم درخواست انواع ویزای اسپانیا
•    دو قطعه عکس
•    پاسپورت متقاضی و پاسپورت قبلی
•    رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما و برنامه سفری تور گردشگری اسپانیا
•    مدارک مربوط به محل اقامت در اسپانیا
•    گواهی تمکن مالی
•    گردش سه ماه آخر متقاضی
•    رسید پرداخت هزینه ها
•    مدارک شناسایی به همراه اصل و ترجمه
•    سند ازدواج و اسناد ملکی به همراه اصل و ترجمه
•    دعوت نامه اسپانیا

هزینه ویزای اسپانیا
هزینه ویزای اسپانیا و با توجه به اینکه باید از طریق تورهای گروهی اقدام کنید، متفاوت است. هزینه‌های دریافت ویزای شینگن برای افراد بالای ۱۲ سال ۸۰ تا ۱۰۰ یورو است؛ اما اگر برای درخواست ویزای اسپانیا از طریق تورهای گروهی اقدام کنید باید مبلغ بالاتری بپردازید.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

آشنایی با ویزای لیتوانی

اولین قدم برای آشنایی با ویزای لیتوانی این است که بدانید کشور لیتوانی در ایران سفارت ندارد. از آنجا که برای دریافت ویزای همه کشورها باید به سفارت آن کشور مراجعه کرد، بنابراین متقاضیان ایرانی درخواست ویزای لیتوانی ناچار هستند به کشور ترکیه یا یکی دیگر از کشورهای همسایه سفر کنند. امور مربوط به دریافت ویزای لیتوانی از طریق دفاتر وی اف اس گلوبال در شهر استانبول یا سایر شهرهای ترکیه انجام می‌شود. مسافران ایرانی برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا ندارند و این بخشی از کار را راحت می‌کند؛ بنابراین هم وطنان عزیز که قصد دریافت ویزای لیتوانی را دارند، باید یک سفر به ترکیه بروند و از طریق کارگزاری وی اف اس گلوبال در کشور ترکیه کارهای مربوط به ارسال درخواست ویزای لیتوانی، انگشت نگاری و تحلیل مدارک را انجام بدهند. در ادامه درباره شرایط ویزای لیتوانی، وقت سفارت لیتوانی، هزینه ویزای لیتوانی و دلایل ریجکتی ویزای لیتوانی مطالبی را ارائه می‌کنیم. با ما همراه باشید.

شرایط ویزای لیتوانی
شرایط ویزای لیتوانی با توجه به اینکه ویزای این کشور ویزای شینگن است، مانند سایر کشورهای حوزه شینگن نیاز به ارائه دعوت‌نامه، گواهی تمکن مالی، گردش حساب سه ماه آخر متقاضی و اقامت 3 روز در کشور لیتوانی دارد.
گردش حساب سه ماه آخر متقاضی
متقاضیان اخذ ویزای لیتوانی باید گردش حساب و تراکنش‌های مالی مربوط به سه ماه آخر حساب خود را ارائه کنند تا‌افزار سفارت متوجه شود که تعداد تراکنش‌های انجام شده بالا است و متقاضی تمکن مالی خوبی دارد.
گواهی تمکن مالی
دارا بودن ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر جز شرایط اخذ ویزای لیتوانی است. متقاضیان باید یک گواهی تمکن مالی که از طرف بانک صادر می‌شود و دارای مهر و امضای شعبه صادر‌کننده است را به سفارت تحویل دهند.
دعوت نامه لیتوانی
کشورهای اروپایی برای صدور ویزا گیری‌های خاصی دارند. به همین دلیل اگر می‌خواهید راحت‌تر ویزای لیتوانی یا سایر کشورهای حوزه شینگن را دریافت کنید، می‌توانید یکی از انواع دعوت نامه لیتوانی مانند دعوت نامه کاری، دعوت نامه تحصیلی و یا دعوت نامه‌ای که از طرف دوستان و اعضای درجه یک خانواده برای شما ارسال شده است را به سفارت لیتوانی ارائه کنید.
 اقامت سه روزه در لیتوانی
شاید این شرط کمی برای شما سؤال برانگیز شده باشد! اما توجه داشته باشید که افرادی که موفق شوند ویزای لیتوانی را دریافت کنند و قصد دارند از کشور لیتوانی به سایر کشورهای حوزه شینگن بروند، باید حتماً 3 روز در این کشور اقامت داشته باشند. ارائه مدارک اقامتی مربوط به رزرو بلیط رفت و برگشت یا رزرو هتل در لیتوانی، برای دریافت ویزای این کشور لازم است. افسر سفارت باید مطمئن شود شما حتماً سه روز در لیتوانی می‌مانید و بعد لیتوانی را ترک می‌کنید.


وقت سفارت لیتوانی
برای گرفتن وقت سفارت لیتوانی متقاضیان باید به دفاتر کارگزاری vfs گلوبال در کشور ترکیه مراجعه کنند. وقت سفارت توسط سفارت لیتوانی تعیین می‌شود؛ اما کارهای مربوط به انگشت نگاری در دفتر vfs گلوبال در ترکیه انجام می‌شود. در بسیاری از شهرهای ترکیه مانند استانبول، آنکارا، آنتالیا، ترابزون، ازمیر، بدروم و ... دفاتر کارگزاری وجود دارند و متقاضیان می‌توانند برای انجام انگشت نگاری و تحویل حضوری مدارک به این دفاتر مراجعه کنند. توجه داشته است که متقاضیان باید در ابتدا فرم درخواست ویزای لیتوانی را تکمیل کنند و آن را به صورت آنلاین از طریق سایت vfs گلوبال ارسال نمایند. هزینه‌های مربوط به دریافت ویزا نیز به صورت آنلاین پرداخت می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای لیتوانی
مدارک ویزای لیتوانی عبارتند از:
•    فرم تکمیل شده درخواست ویزای لیتوانی
•    رسید پرداخت هزینه ویزای لیتوانی که حدود ۸۰ تا ۱۰۰ یورو است.
•    مدارک شناسایی به همراه اصل و ترجمه
•    اسناد ملکی به همراه اصل و ترجمه
•    سند ازدواج به همراه اصل و ترجمه
•    رزرو بلیط رفت و برگشت به لیتوانی
•    رزرو هتل در لیتوانی
•    دعوت نامه لیتوانی
•    برگه تعیین وقت سفارت لیتوانی

دلایل ریجتکی ویزای لیتوانی
تمام مدارک لازم برای ویزای لیتوانی باید بدون نقص و تمام و کمال به همراه هزینه‌ها به سفارت این کشور تحویل داده شود. در غیر این صورت ممکن است منجر به ریجکتی ویزای لیتوانی شود. از دلایل ریجکتی ویزای لیتوانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
•    مدارک ناقص یا غیر واقعی
•    نداشتن بیمه نامه مسافرتی معتبر
•    متقاعد نشدن افسر ویزا از دلایل سفر به لیتوانی و بازگشت متقاضیان به کشور مبدا
•    نداشتن توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های اقامت و زندگی در لیتوانی
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

آشنایی با ویزای پرتغال

پرتغال یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین کشورهایی است که در اروپا واقع شده و برای سفر به آن باید مانند هر کشور دیگری ابتدا برای اخذ ویزای پرتغال اقدام کنید. این کشور با توجه به هدف شما از سفر، ویزاهایی متفاوت با مدت اعتبار مشخص ارائه کرده که شما با توجه به شرایط‌تان می‌توانید برای دریافت هرکدام از آن‌ها اقدام کنید.


آشنایی با انواع ویزاهای پرتغال
به طور کلی محبوب‌ترین ویزاهای این کشور به شرح زیر می‌باشد:
. ویزای توریستی
ویزای توریستی همانطور که از نامش پیداست برای اهداف گردشگری و توریستی صادر شده و به فرد متقاضی اجازه می‌دهد که در طی یک دوره 6 ماهه، به مدت ۹۰ روز در خاک کشور پرتغال اقامت کند.
. ویزای کاری
ویزای کاری تنها در صورتی برای‌تان صادر خواهد شد که از سوی کارفرما یا یک شرکت فعال در پرتغال، پیشنهاد کاری دریافت کرده باشید. پس از این مرحله کارفرما برای مجوز کار شما درخواست داده و شما به کمک دعوت نامه کاری‌تان می‌توانید برای دریافت ویزا به سفارت مراجعه کنید.
. ویزای تجاری
ویزای پرتغال از نوع تجاری، برای اشخاصی صادر می‌شود که با هدف شرکت در جلسات کاری، عقد قراردادها و... به این کشور سفر می‌کنند. توجه کنید که متقاضی با داشتن این ویزا اجازه انجام فعالیت‌های تجاری و کسب درآمد در کشور پرتغال را نخواهد داشت.
. ویزای تحصیلی
از آن جایی که هزینه تحصیل در کشور پرتغال مناسب بوده و دانشگاه‌های معتبری نیز دارد، ویزای تحصیلی آن به یکی از محبوب‌ترین انواع ویزاها تبدیل شده است. برای آن که بتوانید برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست دهید، ابتدا باید از سوی موسسات، مراکز آموزشی و یا دانشگاه‌های این کشور در یک مقطع تحصیلی پذیرش بگیرید. سپس با داشتن نامه پذیرش و با توجه به طول مدت تحصیل‌تان قادر خواهید بود تا برای ویزا اقدام کرده و در این کشور اقامت داشته باشید.


شرایط لازم برای اخذ ویزای پرتغال
با توجه به آن که سفارت پرتغال نسبت به متقاضیان ایرانی سخت‌گیری شدیدی دارد، باید ابتدا شرایط لازم برای اخذ ویزا را فراهم کرده و بعد برای آن اقدام کنید.
۱. تمکن مالی
داشتن تمکن مالی از مواردی است که نه تنها برای ویزای کشور پرتغال ضروری است، بلکه برای دریافت ویزای سایر کشورها نیز تاثیرگذار خواهد بود. تمکن مالی شما باید به یورو صادر شده و همچنین بهتر است که مبلغ آن به یکباره وارد حساب‌تان نشده باشد. در غیر این صورت پیشنهاد می‌کنیم که حتما با ارائه اسناد و مدارک کافی نشان دهید که وارد شدن این مبلغ زیاد به علت انجام معامله، یا موارد خاصی مانند فروش خانه اتفاق افتاده است. همچنین توجه داشته باشید که برگه تمکن مالی شما باید به مهر و امضای شعبه صادر‌کننده آن نیز رسیده باشد.
۲. گردش حساب ۳ ماهه
یکی از مهم‌ترین مدارکی که باید برای اخذ ویزای پرتغال ارائه کنید، گردش حساب 3 ماهه اخیرتان می‌باشد. هدف از ارائه این مدرک بررسی مبالغ ورودی و خروجی به حساب‌تان نیست، بلکه افسر ویزا قصد دارد که تعداد تراکنشات و مراودات مالی شما را بررسی کرده و از صحت آن‌ها مطمئن شود. از آن جایی که تمامی مدارک به دقت بررسی شده و استعلام می‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مدارک معتبر و واقعی به سفارت ارائه دهید.
۳. دعوت نامه
داشتن دعوت نامه از مواردی است که پروسه دریافت ویزای این کشور را برای‌تان آسان‌تر می‌کند. دعوت نامه‌ها می‌توانند از سوی اعضای خانواده، دوستان و حتی یک شرکت ارسال شده و فرد متقاضی را برای حضور در خاک پرتغال دعوت کنند. به خاطر داشته باشید که در متن این نامه باید مدت زمان اقامت فرد، مشخصات فرد دعوت‌کننده و دعوت شونده و.. به طور کامل توضیح داده شده باشد.


ریجکتی و رفع ریجکتی ویزای پرتغال
ویزای پرتغال ممکن است به دلایل مختلفی مانند عدم متقاعد کردن افسر برای بازگشت به کشور محل اقامت، نداشتن تمکن مالی مناسب، ارائه مدارک نامعتبر و.. با ریجکتی مواجه شود. برای ویزای این کشور چیزی به عنوان رفع ریجکتی وجود ندارد و در صورت رد شدن درخواست، شما تا 6 ماه اجازه ندارید که برای درخواست مجدد اقدام کنید. 
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

آشنایی با ویزای سوئیس

کشور سوییس یکی از کشورهایی بوده که به زیبایی معروف است، از این رو افراد زیادی این کشور را برای سفر و یا زندگی و تحصیل انتخاب می‌کنند. همان طور که می‌دانید برای سفر به هر کشور شما باید ویزای آن کشور را دریافت نمایید و با توجه به این که هر کشوری انواع مختلف ویزاها را دارد باید با توجه به هدف خود ویزای مورد نظر را اخذ کنید. در ادامه با ویزای سوئیس بیشتر آشنا میشویم.


شرایط اخذ ویزای سوئیس
قبل از این که بخواهید ویزای سوییس را دریافت کنید باید با شرایط در نظر گرفته شده برای آن آشنا شوید. از جمله مهم‌ترین شرایط برای دریافت ویزای سوییس به شرح زیر است:
تاریخچه سفری
افرادی که قصد دارند ویزای سوییس را دریافت کنند باید حتما تاریخچه سفری خود را به سفارت مورد نظر ارائه دهند. در واقع مهم‌ترین شرط دریافت ویزای شینگن ارائه تارخچه سفری مناسب است.
گردش حساب
یکی از شرایط برای دریافت ویزای سوییس این است که گردش حساب 3 ماه اخیر خود را ارئه دهید. توجه داشته باشید که منظور از گردش حساب ورودی و خروجی حساب شما نمی‌باشد زیرا برای افسران سفارت تنها تعداد تراکنش‌ها مهم است.
تمکن مالی
ایده ال‌ترین مبلغ تمکن مالی که برای ویزای سوییس در نظر گرفته شده، 70 الی 100 میلیون تومان برای هر شخص است. البته توجه کنید که گواهی تمکن مالی ویزای سوییس به یورو ثبت می‌شود و باید توسط مدیر شعبه امضا و مهر شود.
گواهی اشتغال به کار و بیمه تامین اجتماعی
یکی از شرایط دریافت ویزای سوییس و عواملی که موجب می‌شود تا ویزای شما ریجکت نشود این است که گواهی اشتغال به کار و بیمه تامین اجتماعی داشته باشید. این مدارک افسر مورد نظر را متقاعد می‌کند که شما در کشور خود وابستگی دارید و به ان باز می‌گردید.
دعوت نامه یکی دیگر از شرایط برای اخذ ویزای سوییس این است که دعوت نامه‌ای که از طرف یکی از دوستان، اعضای خانوادعو یا یک شرکت برای شما ارسال شده را ارائه دهید. در متن دعوت نامه ارسال شده باید تمام مشخصات فرد ارسال‌کننده دعوت نامه و فرد دریافت‌کننده دعوت نامه ذکر شود.


مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای سوییس
مدارکی که برای دریافت ویزای سوییس به سفارت ارائه می‌دهید باید توسط‌دار الترجمه به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند. برای دریافت این ویزا شما نیازی ندارید تا از دادگستری و وزارت امور خارجه تاییده دریافت کنید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای سوییس به شرح زیر است:
•    تکمیل فرم درخواست ویزا
•    ارائه رسید پرداخت هزینه ویزای سوییس
•    ارائه گذرنامه فعلی به همراه کلیه گذرنامه‌های قبلی
•    ارائه دو قطعه عکس ۳.۵x۴.۵
•    ارائه دعوت نامه (در صورت وجود)
•    ارائه گواهی اشتغال به کار
•    ارائه گردش حساب ۳ ماهه اخیر
•    ارائه گواهی تمکن مالی به یورو
•    ارائه اصل و ترجمه تمام اسناد ملکی
•    ارائه اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی 


مدت زمان جواب دهی به درخواست ویزای سوئیس
پس از این که شما به دفتر کارگزاری ویزای سوییس مراجعه کردید پس از 14 الی 21 روز کاری جواب درخواست ویزای سوییس اماده می‌شود. در این حالت شما باید رسید درخواست ویزای خود را به همراه مدارک شناسایی به دفتر مورد نظر تحویل دهید.


انواع ویزای سوئیس
همان طور که اشاره کردیم ویزای سوییس نیز مانند ویزای کشورهای دیگر دارای انواع مختلفی می‌باشد. از رایج‌ترین ویزاهای سوییس ویزای توریستی، تحصیلی و کاری است. در ادامه ما چند نمونه از انواع ویزاهای سوییس را به شما معرفی می‌کنیم.
ویزای توریستی سوییس
این ویزا برای افرادی است که قصد دارند برای گشت و گذار به کشور سوییس سفر کنند. برای دریافت این ویزا دو مدرک گردش حساب و تمکن مالی شانس شما را برای دریافت آن بیشتر می‌کند. شما با داشتن ویزای توریستی این فرصت را دارید تا 90 روز در هر 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید.
ویزای تحصیلی سوییس
اگر قصد دارید ویزای تحصیلی سوییس را دریافت کنید با حتما از طرف یک مدرسه، دانشگاه و یا موسسه آموزشی یک دعوت نامه را به سفارت تحویل دهید. همچنین توجه داشته باشید که شما باید پس از اتمام تحصیل این کشور را ترک نمایید.
ویزای کاری سوییس
از مهم‌ترین شروط برای دریافت ویزای کاری سوییس می‌توان به دعوت نامه و مدرک زبان اشاره کرد. دعوت نامه شما باید حتما از سمت یک شرکت و یا یک موسسه یا کارفرمای شما ارسال شده باشد. همچنین در متن دعوت نامه مورد نظر باید عنوان شغلی و آدرس محل کار نیز نوشته شود.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه