آشنایی با ویزای سوئد

آشنایی با ویزای سوئد

سوئد کشوری اروپایی در شمال این قاره و منطقه اسکاندیناوی است. این کشور از جمله کشور‌های نزدیک به قطب شما و دارای آب و هوایی نسبتا سرد است. کشور سوئد از لحاظ کیفیت زندگی دارای رفاه بسیار بالا و شرایط مناسب است. در سال‌هایر اخیر مهاجرین زیادی قصد ورود به خاک سوئد به خصوص از ایران را داشته‌اند. اما شرایط اخذ ویزای سوئد کمی برای ایرانیان دشوار است. 
پایتخت این کشور و بزرگترین شهر آن استکهلم است که شهری پیشرفته و دارای رفاه بالا به حساب می‌آید. این کشور از لحاظ وضعیت تحصیلی و شغلی مردم در شرایط مناسبی قرار دارد و همین موضوع سبب شده تا سوئد کشور مورد نظر بسیاری از مردم برای مهاجرت باشد. در ادامه با شرایط دریافت ویزای سوئد آشنا می‌شویم.


انواع ویزای سوئد 
مهاجرت به سوئد از طریق راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است که باید بر اساس شرایط سنی، تحصیلی، شغلی و خانوادگی خود یک راه را برای دریافت ویزای سوئد برگزینید. البته گفتنی است دریافت این ویزا چندان هم آسان نیست و شرایط شما باید به دقت بررسی شوند. به طور کلی انواع ویزای سوئد به موارد زیر تقسیم می‌شود. 
ویزای تحصیلی سوئد 
یکی از راه‌های مهاجرت به هر کشوری از جمله سوئد از طریق تحصیلی است. دانشگاه‌های این کشور شرایط مناسبی برای پذیرش دانشجویان خارجی دارند. برای دریافت ویزای تحصیلی ابتدا باید از یکی دانشگاه معتبر در سوئد پذیرش گرفته و سپس با نامه دعوت از طرف دانشگاه اقدام به پروسه دریافت ویزا کنید.
ویزای کاری سوئد
دریافت ویزای کاری سوئد کمی دشوار است زیرا تنها در صورتی مورد قبول قرار می‌گیرد که نیاز به وجود یک نیروی خارجی در شرکت مورد نظر وجود داشته باشد. برای دریافت این نوع ویزا ابتدا باید با یک شرکت و کارفرمای سوئدی که شرکتی ثبت شده در سوئد دارد مذاکره و مکاتبه نمایید و سپس در صورت قبولی در مصاحبه دعوت نامه کتبی از کارفرما دریافت کرده و با ارائه این دعوت نامه به سفاری اقدام به دریافت ویزای سوئد کنید.
ویزای توریستی سوئد
یکی دیگر از انواع ویزای سوئد ویزای توریستی است که تنها با ارائه یک دعوت نامه معتبر و نامه تمکن مالی و گردش حساب امکان دریافت آن را خواهید داشت. ویزای توریستی به شما این امکان را می‌دهد تا هر شش ماه یکبار به مدت ۹۰ روز در سوئد اقامت داشته باشید و پس از این مدت باید خاک این کشور را ترک کنید. 
شرایط دریافت ویزای سوئد 
همانطور که گفته شد ویزای سوئد هم اکنون یکی از سخت‌ترین پروسه‌ها در میان کشور‌های اروپایی حوزه شنگن را دارد و وجود یک دعوتنامه معتبر برای اقدام به دریافت ویزا بسیار مهم است. از دیگر نکات مهم برای دریافت این ویزا ارائه برگه تمکن مالی و گردش چند ماهه اخیر حساب است که با وجود دارا بودن شرایط راه شما را در این پروسه آسان‌تر می‌کند.
یک دعوت نامه معتبر که از سمت یک شخص سوئدی یا شخصی که اقامت سوئد را داراست برای شما ارسال می‌شود باید ویژگی‌های مورد نظر سفارت را دارا باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به نوشته شدن نام و نام خانوادگی فرد، محل اقامت او در سوئد، نسبت او با شما، شغل و میزان درآمد او و مدت زمانی که شما قصد دارید در سوئد بمانید اشاره کرد. 
همچنین باید وضعیت درآمد و مخارج شما در این مدت مشخص شود و اگر قرار است دعوت‌کننده از شما حمایت مالی نیز داشته باشد این مسئله باید حتما در دعوت نامه قید شود.


مراجعه به سفارت سوئد برای دریافت ویزا 
پس از دریافت دعوت نامه معتبر از فردی ساکن سوئد یا دانشگاه و شرکت برای گرفتن ویزای سوئد باید سایر مدارک را آماده کرده و به سفارت این کشور در تهران مراجعه نمایید. این مدارک شامل فرم درخواست ویزا، رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا، برگه وقت سفارت، اصل و ترجمه اسناد ملکی، اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی، دعوت نامه معتبر، گردش حساب سه ماهه اخیر، تمکن مالی به یورو، رزرو بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل می‌باشد. 
پس از ارائه مدارک و انجام انگشت نگاری در سفارت باید در حدود ۱۴ تا ۲۱ روز کاری منتظر بمانید تا در مورد درخواست ویزای شما تصمیم‌گیری شود. سپس باید با در دست داشتن مدارک شناسایی و برگه رسید درخواست ویزا به سفارت سوئد در تهران مراجعه کرده و نتیجه را دریافت کنید. 
 

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 فرناز حضوری  امین بابازاده امیرحسین رحیمی
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!