آشنایی با ویزای بلژیک

آشنایی با ویزای بلژیک

بلژیک یک از کشور‌های حوزه اروپا است که شرایط بسیار مناسبی برای مهاجرت از لحاظ شرایط رفاهی دارد. این کشور در غرب اروپا و در همسایگی فرانسه، هلند و آلمان قرار گرفته و از لحاظ آب و هوایی بسیار معتدل و مناسب است. کشور بلژیک از نظر استاندارد‌های زندگی نظیر شرایط کاری و تحصیلی وضعیت بسیار مناسبی دارد. از این رو دریافت ویزای بلژیک امروزه متقاضیان بالایی دارد.
این کشور همچنین یکی از کشور‌های حوزه شنگن بوده و واحد پول آن به یورو می‌باشد. بلژیک دارای یکی از معتبرترین پاسپورت‌های جهان است و با داشتن پاسپورت این کشور می‌توان به بیش از ۱۲۵ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کرد. در ادامه با شرایط دریافت ویزای بلژیک آشنا می‌شویم.


انواع ویزای بلژیک
ویزای بلژیک انواع مختلفی دارد که باید بر اساس شرایط شما نوع این ویزا مشخص شود. این شرایط شامل وضعیت تمکن مالی شما، ارائه یا عدم ارائه دعوت نامه، وضعیت تحصیلی و کاری و خانوادگی شما می‌شود. پس از یافتن نوع مناسب ویزا می‌توانید برای تکمیل مدارک و شروع پروسه دریافت ویزا اقدام نمایید. 
توجه داشته باشید که نوع ویزای شما باید با توجه به قوانین کشور مقصد یعنی بلژیک تعیین شود و در این مسیر بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. 
ویزای تحصیلی بلژیک
برای دریافت ویزای بلژیک به روش تحصیلی که مدت زمان اقامت شما در این روش مطابق با مدت زمان تحصیل شماست، باید ابتدا از یک دانشگاه معتبر در بلژیک پذیرش بگیرید. دانشگاه‌های این کشور که رشته مورد نظر شما را ارائه می‌دهند بیابید و سپس با دانشگاه مکاتبه کرده و مدارک خود را ارسال کنید. 
پس از بررسی شرایط شما توسط دانشگاه در صورت قبولی یک نامه پذیرش برای شما ارسال می‌گردد که نقش یک دعوت نامه معتبر در پروسه ویزا را دارد.پس از ارائه این دعوت نامه همراه با سایر مدارک به سفارت بلژیک ویزای شما صادر می‌گردد. 
ویزای کاری بلژیک 
یکی دیگر از روش‌های ویزای بلژیک اقدام از طریق دعوت نامه کاری است. در این روش شما باید ابتدا با یک کارفرما و شرکت که نیاز به نیروی خارجی دارند مکاتبه کنید و پس از قبولی در مصاحبه باید دعوت نامه ورود به کار را از کارفرما با مهر شرکت دریافت نمایید. 
این دعوت نامه اثبات می‌کند که شما برای اقامت خود در بلژیک چه برنامه‌ای دارید و وضعیت اسکان و درآمد شما به چه صورت خواهد بود. با این دعوت نامه و با ارائه سایر مدارک به سفارت بلژیک در تهران می‌توانید ویزای کاری دریافت نمایید. 
ویزای توریستی بلژیک
یکی دیگر از انواع ویزای بلژیک نوع توریستی آن است که بر اساس این نوع ویزا می‌توانید ویزای شنگن دریافت کنید و به مدت ۹۰ روز در بلژیک یا یکی از کشور‌های عضو شنگن اقامت داشته باشید. در پایان این ۹۰ روز باید خاک این کشور را ترک کرده و به کشور خود بازگردید. 
شرایط دریافت ویزای بلژیک
برای دریافت ویزای بلژیک از هر نوعی که باشد باید دارای شرایط مشخصی باشید تا در پروسه ویزای شما مشکلی ایجاد نشود و بتوانید ویزا را دریافت کنید. یکی از این شرایط داشتن تمکن مالی کافی است. میزان این تمکن مالی ممکن است متغیر باشد اما در حال حاضر مبلغی در حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر نفر است. همچنین اگر ملک و سند دیگری دارید باید به سفارت ارائه دهید. 
تمکن مالی اثبات می‌کند که شما توانایی پرداخت هزینه‌های خود در این سفر را دارید و قصد پناهندگی به کشور مقصد را نخواهید داشت. شرط دوم برای دریافت ویزا گردش سه ماهه اخیر حساب بانکی است. این مدرک باید توسط بانک ارائه شود و باید به امضای رییس بانک رسیده باشد تا از اعتبار لازم برخوردار باشد. 
نکته سوم برای دریافت ویزای بلژیک که در پروسه دریافت ویزای شما تاثیر به سزایی دارد داشتن یک دعوت نامه معتبر است. این دعوت نامه می‌تواند از طرف یک دوست، خانواده، کارفرما و شرکت و یا دانشگاه و یک محل تحصیل ارسال شود. نکاتی که در ارائه دعوت نامه باید رعایت کنید شامل مواردی همچون، قید کردن نام و نام خانوادگی شخص دعوت‌کننده، محل زندگی و شغل و درآمد او در بلژیک، رابطه او با شما، وضعیت سکونت و اقامت شما (اگر قرار است توسط این شخص تامین شود) و همچنین اگر قرار است که این فرد از شما حمایت مالی کند میزان این مبلغ باید در دعوت نامه ذکر شود. 
 


 

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 فرناز حضوری  امین بابازاده امیرحسین رحیمی
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!