۱۷ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

10 جاذبه گردشگری برتر سوئد

سوئد یکی از شادترین کشورهای دنیاست و سطح کیفیت زندگی بالایی دارد. این کشور از مناظر بی‌نظیر، فرهنگ غنی و مکان‌های تاریخی و گردشگری فوق العاده‌ای برخوردار است و به همین دلیل می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای مسافرت به شمار رود. در این مطلب تصمیم داریم به معرفی 10 جاذبه گردشگری برتر کشور سوئد بپردازیم. همراه ما باشید! 

1. پارک ملی سارک 
یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی اروپا پارک ملی سارک است. این پارک یک مقصد ضروری برای کوهنوردان و صخره نوردان به شمار می‌رود؛ زیرا شش کوه اصلی سوئد را در خود جای داده است. در مجموع، پارک ملی سارک بیش از 200 قله و بیش از 100 یخچال طبیعی را در خود جای داده است. مناظر زیبای کوهستانی و مسیرهای پیاده روی فوق العاده، سارک را به یکی از 10 جاذبه گردشگری برتر سوئد تبدیل کرده است. 

2. پل اورسوند
پل اورسوند یکی از مهم‌ترین پل‌های اروپا است. این پل سوئد و دانمارک را در یکی از شلوغ‌ترین گذرگاه‌های مرزی به هم متصل می‌کند. پل اورسوند طولانی‌ترین پل ترکیبی جاده‌ای و ریلی در این قاره است و از شهر مالمو سوئد تا شهر کپنهاگ دانمارک امتداد دارد. شما می‌توانید روی پل رانندگی کرده یا با اتوبوس قطار از روی آن عبور کنید و برای یک سفر یک روزه به دانمارک خارج شوید.

3. قلعه کالمار
کالمار که قدمت آن به اوایل قرن یازدهم بازمی گردد، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای سوئد است. قلعه کالمار در سال 1160 ساخته شد، اما همچنان به خوبی حفظ شده است. این قلعه مشرف به تنگه کالمار است و مناظر ساحلی تماشایی آن، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. قلعه کالمار علاوه بر جذابیت ظاهری، از نظر تاریخی نیز حائز اهمیت است. در قلعه کالمار بود که دانمارک، نروژ و سوئد در قرن چهاردهم به نیروهای خود پیوستند و همچنین محل نبرد بزرگ قرن هفدهم هم به شمار می‌رود.

4. شهر ویزبه
ویسبه پایتخت گوتلند، بزرگترین جزیره سوئد به شمار می‌رود و یکی از 10 جاذبه گردشگری برتر سوئد است. این شهر دارای معماری قرون وسطایی زیادی بوده و حتی یک مقصد تعطیلات محبوب برای ساکنان سوئد می‌باشد. ویزبه همچنین مملو از خرابه‌های کلیساهای قدیمی، گالری‌های هنری، موزه‌ها و فرصت‌های فراوان برای لذت بردن از غذاهای سنتی سوئدی است.

5. کاخ دروتنیگهلم
کاخ Drottningholm در قرن شانزدهم ساخته شد و اکنون محل اقامت خانواده سلطنتی سوئد است. با این حال، بازدید از بخش‌های زیادی از کاخ و محوطه آن برای عموم آزاد است. بازدید از باغ‌های این کاخ و نمای بی‌نظیر آن می‌تواند برای شما بسیار لذت بخش باشد. 

6. پارک ملی آبیسکو
در منطقه لاپلند در شمال سوئد، پارک ملی آبیسکو را خواهید دید. این پارک یکی از شمالی‌ترین پارک‌های کشور است و ایستگاه تحقیقات علمی آبیسکو در آن قرار دارد. شما می‌توانید به پیاده روی در مسیر پیاده روی معروف Kungsleden که نزدیک به 500 کیلومتر (300 مایل) طول دارد و درست از Abisko شروع می‌شود بپردازید. در زمستان هم امکان تفریحاتی مثل اسکی وجود دارد. 

7. مجمع الجزایر استکهلم
مجمع الجزایر استکهلم یکی از 10 جاذبه گردشگری برتر سوئد است. تنها چند دقیقه بعد از استکهلم، به این مجمع الجزایر خواهید رسید. این مجموعه خیره‌کننده از بیش از 30000 جزیره تشکیل شده که برخی از آنها بزرگ و مسکونی و برخی دیگر صخره‌هایی در آب هستند. این مجمع الجزایر به خاطر مناظر باورنکردنی به عنوان خلوتگاهی برای بسیاری از نویسندگان و هنرمندان در اسکاندیناوی شناخته شده است. 

8. هتل یخی
شهر کوچک یوکاسیاروی در شمال سوئد، میزبان هتل یخی باورنکردنی است. هر سال، کل هتل با استفاده از بلوک‌های برفی و یخی که از رودخانه تورن در نزدیکی آن گرفته شده است، بازسازی می‌شود. شما فقط می‌توانید بین دسامبر و آوریل هر سال در هتل یخی اقامت کنید. کیسه خواب‌های با کیفیت و خزهای زخیم این هتل را برای اقامت شما ایده آل می‌کنند. 

9. کانال گوتا
کانال گوتا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری سوئد است. این کانل از گوتنبرگ تا استکهلم در سوئد گسترده شده است و به دریاچه‌های وانرن و واترن و کانال ترولهات در سوئد متصل می‌شود. شما می‌توانید از قایق سواری در این کانال لذت ببرید و مناظر زیبای سوئد را ببینید.

10. شهر قدیم یا گاملا ستن 
گاملا ستان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای سوئد است که در اواسط قرن سیزدهم به سبک اسکاندیناوی ساخته شد. این شهر یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری سوئد بوده و مکان‌های دیدنی تاریخی و مناظر فوق العاده‌ای در آن وجود دارد. 
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

10 جاذبه گردشگری برتر استونی

استونی کشوری واقع در شمال اروپا بوده که دارای سواحل زیبا و شهرهایی تاریخی است. این کشور با روسیه، لتونی، خلیج فنلاند و دریای بالتیک مرز مشترک دارد و دسترسی توریست‌ها برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور استونی بسیار راحت انجام می‌شود.


 

1.شهر کوچک Viljandi
این شهر در جنوب کشور استونی واقع است و تاریخ بسیار غنی با قدمت 2600 ساله دارد. خرابه‌های قلعه Order یک مورد از جاذبه‌های گردشگری شهر Viljandi مربوط به قرن شانزدهم است. فستیوال موسیقی که سالانه در این شهر برگزار می‌شوداز مهم‌ترین دلایل جذب توریست به Viljandi می‌باشد.
2.پارک ملی Soomaa
در این پارک شاهد رودخانه‌های زیبا و باتلاقی خواهید بود که در نتیجه ذوب شدن یخچال ‌ها در 10000 سال قبل تشکیل شده و پارک ملی Soomaa را شگفت انگیز کرده است. قایق سواری و دیدن حیوانات مختلفی مثل آهو، گوزن، گراز و عقاب از تفریحات این پارک می‌باشد.
3.قلعه Rakvere
شهر Rakvere در شمال کشور استونی واقع شده و بزرگترین جاذبه گردشگری متعلق به قرن شانزدهم به شمار می‌رود. اکنون این قلعه به پارکی قرون وسطایی تبدیل شده که پذیرای بازدیدکنندگان بسیاری است.
4.جزیره Hiiumaa
کشور استونی شامل تعداد زیادی جزیره است که Hiiumaa یکی از دیدنی‌ترین این جزایر محسوب می‌شود. برای بازدید از جزیره Hiiumaa می‌توان از شهر تالین با هواپیما سفر کرد.
5.قلعه ناروا
شهر ناروا در قسمت شرقی کشور استونی واقع شده و با اسم قلعه هرمن که در قرن سیزدهم ساخته شده شناخته می‌شود. در داخل قلعه ناروا یک موزه شامل آثار و صنایع دستی مربوط به فرون وسطی وجود دارد.
6.شهر پارنو
شهر پارنو از جاذبه‌های گردشگری پر رفت و آمد در تعطیلات تابستانی است؛ زیرا در این شهر سواحل و تفرجگاه‌های ساحلی وجود دارد که محل مناسبی برای پیاده روی در غروب تابستان هستند.
7.جزیره Saaremaa
جزیره Saaremaa از بزرگترین جزایر واقع در کشور استونی بوده که در نزدیک دریای بالتیک است و قدمت تاریخی 8000 ساله دارد. شهر Kuressaare پایتخت این جزیره است که گردشگران در آن اقامت می‌کنند. در جزیره Saaremaa قلعه‌های قرون وسطایی قرار دارد که بسیار جذاب و دیدنی هستند. 
8.پارک ملی Lahemaa 
یکی از بهترین مکان‌های تفریحی در کشور استونی پارک ملی Lahemaa است و دارای بخش‌های زیبایی نظیر Viru Raba و دهکده‌ای به نام Sagadi بوده که در مرکز پارک واقع شده و بسیار جذاب و دیدنی می‌باشد.
9.شهر تارتو
در شهر تارتو دانشگاه بزرگ و معروقی تاسیس شده که باعث مشهور شدن این شهر به عنوان قطب علمی کشور استونی گردیده است. در تارتو ساختمان‌هایی مربوط به قرن 18 وجود دارد به همین سبب این شهر یکی از جاذبه‌های تاریخی استونی به شمار می‌رود. 
10.شهر تالین
شهر تالین به عنوان پایتخت معماری قرون وسطی شناخته شده که در مرکز آن تپه‌ای به نام Toompea وجود دارد. تالین دارای خیابان‌های سنگفرش و ساختمان‌های مربوط به قرن پانزدهم است که حال و هوای دوران باستان را تداعی می‌کند.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

10 جاذبه گردشگری برتر فنلاند

اگر به کشور فنلاند با هدف توریستی سفر می‌کنید باید بدانید که مقاصد گردشگری این کشور از شهرهای هلسینکی و تورکو آغاز و تا جنگل‌ها و جزایر borealادامه می‌یابد. در این شهرها می‌توان جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی متنوعی را تماشا کرد. 


1.قلعه سومنلینا 
قلعه دریایی سومنلینا در طی دوره سلطه سوئدی‌ها بر فنلاند در قرن هجدهم میلادی ساخته شد. این قلعه به عنوان یک قلعه نظامی بنا گردید که در بخش استراتژیک و در ورودی بندر هلسینکی قرار دارد. این قلعه از مهم‌ترین و عالی‌ترین معماری‌های نظامی در اروپا به شمار می‌رود که امروزه تعداد زیادی گردشگر را به سوی خود جذب کرده است.
2.شهر قدیمی روما 
شهر روما از شهرهای باستانی و قدیمی فنلاند است که در سال 1300 میلادی ساخته شد. ساختمان‌های تاریخی پر از رنگ و نگار و خیابان‌های پر پیچ و خم سنگ فرش از جذابیت‌های این شهر قدیمی است. همچنین در کلیساهای شهر روما مراسم‌های بزرگداشت نقاشی‌های مربوط به قرون وسطی برگزار می‌شود که در آنجا می‌توان آثار تاریخی بی‌نظیری را از نزدیک تماشا کرد. 
3.قلعه اولاوین لینا 
هدف از ساخت قلعه اولاوین لینا محافظت از جزیره ساوو است؛ این بنای با شکوه در این جزیره و رو به سوی دریاچه سایما قرار دارد. در این قلعه از سال 1912 میلادی به صورت سالانه جشنواره اپرا برگزار می‌شود که از دلایل مهم جذب گردشگران به فنلاند است. 
4.فینیش لِیک لَند
در منطقه فینیش لیک لند دریاچه‌های متعددی وجود دارد؛ به طوری که در آن حدود 55 هزار دریاچه با حداقل 200 متر مساحت پراکنده شده‌اند. محل قرارگیری فینیش لیک لند در مرکز و شرق فنلاند است که در احاطه مرز روسیه و بلندی‌های خیره‌کننده سالپا سِلکا قرار گرفته است. 
5.دریاچه Saimaa 
در قسمت شرق فنلاند که نسبت به کل زمین بیشترین مناطق آب را دارد ده‌ها هزار دریاچه، حوضچه، رودخانه و باتلاق ایجاد شده‌اند. دریاچه سایما اصلی‌ترین دریاچه شرق این کشور است که به دریاچه هزار جزیره نیز معروف می‌باشد. مساحت دریاچه سایما حدود 1300 کیلومتر بوده و آب این دریاچه به رودخانه Vuoksi می‌ریزد. این رودخانه دریاچه سایما را به قسمت شمالی شهر Imatra رسانده و آب آن را به دریاچه لاداگا در روسیه می‌ریزد.
6. قلعه Savonlinna
ساوونلینا دارای آب و هوای دلپذیر برای گذراندن تعطیلات است؛ این قلعه بین هپپاوسی (Haapavesi) در شمال و Pihlajavesi در جنوب قرار دارد. قدیمی‌ترین قسمت شهر ساوونلینا در یک جزیره بین دو آبراه بنا شده است که جای دیدنی و شگفت انگیزی برای توریست‌ها ایجاد کرده است. در شرق این قلعه کلیسای کریماکی (Kerimäki) قرار دارد که بزرگترین کلیسای چوبی در جهان به شمار می‌رود.
7.شهر تامپری
تامپری شهری دارای مجموعه‌ای از محلات در فنلاند است با این وجود سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود. در موزه تاریخ طبیعی و تالار افتخارات هاکی فنلاند مجموعه واپریکی وجود دارد که مکان مناسبی برای دیدن میراث تاریخی تامپری است. در این شهر می‌توان از ورزش‌هایی مثل اِسکی و هاکی و مشاهده پارک داک و باغ گیاه شناسی هِیتِنپا لذت برد. 
8.شهر تورکو
در طی قرن نوزدهم تورکو پایتخت کشور فنلاند بوده و این شهر در کنار سواحل صخره‌ای فنلاند جنوبی واقع شده است. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مهم و برجسته شامل قلعه تورکو مربوطبه قرن سیزدهم میلادی، موزه‌های دوقلوی آیوآ وِتوس و آرس نُووا و محله لوستَرینماکی در شهر تورکو وجود دارد.
9. کلیسای جامع هلسینکی 
کلیسای جامع شهر هلسینکی دارای معماری بی‌نظیری به سبک نئوکلسیکال است. ساخت این کلیسای جامع پروتستان لوتران به سال 1830 میلادی بر می‌گردد. در این کلیسا می‌توان از دوازده مجسمه حواریون حضرت عیسی مسیح علیه السلام دیدن کرد.
10. مجمع‌ الجزایر آلند 
ناحیه کوچکی از کشور فنلاند با نام مجمع الجزایر آلند شناخته می‌شوند که در دریای بالتیک و جنوب فنلاند قرار دارند. در این شهر می‌توان جزایر خالی از سکنه، جزیره ماریه هامن و بقایای متروکه قرون وسطی را تماشا کرد.
جمع بندی
علاوه بر جاذبه‌های گردشگری که در این مقاله معرفی کردیم، در فنلاند مناظر و محیط‌های طبیعی فوق العاده دیگری وجود دارد که برای تفریحات زمستانی و تابستانی بسیار مناسب هستند.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

10 جاذبه گردشگری برتر لیتوانی

لیتوانی کشوری است که در شمال شرقی اروپا و درنزدیکی دریای بالتیک قرار گرفته و یکی از سه کشور بالتیک به شمار می‌رود. صنعت گردشگری لیتوانی از زمانی که استقلال خود را از اتحاد جماهیر شوروی به دست آورد، واقعاً رونق گرفته است. این کشور بهشتی برای علاقه مندان به طبیعت است؛ زیرا دارای دهکده‌های دیدنی کنار دریا و پارک‌های ملی پرماجرا می‌باشد. لیتوانی همچنین تاریخ و سنت خود را به شیوه‌ای فوق العاده در قالب بناهای باشکوه حفظ کرده است. در ادامه شما را با 10 جاذبه گردشگری برتر کشور لیتوانی آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید!

1. شهر دروسکینکای لیتوانی
دروسکینیکای (Druskininkai) که در نزدیکی مرزهای بین‌المللی لیتوانی قرار دارد، شهری با مناظر طبیعی فوق العاده است. این شهر دارای چشمه‌های آب گرم معدنی و باغ‌های زیبا است. همچنین یکی از بهترین مجموعه‌های ورزشی زمستانی در جهان که به عنوان Snow Arena شناخته می‌شود در این شهر قرار دارد. موزه‌ها و آثار تاریخی دیگر هم از دیدنی‌های دروسکینکای به شمار می‌روند.

2. اوژوپیس
اوژوپیس شهری است که در جنوب رودخانه نریس واقع شده و یکی از جوامع اصلی یهودی در لیتوانی را در خود جای داده است. این شهر به خاطر کوچه‌های سنگ فرش شده و فروشگاه‌های هنری عجیب و غریب در خیابان‌ها شهرت دارد. گردشگران می‌توانند اوقات خود در غذاخوری‌های زیرزمینی طی کرده و به بازدید از بازارهای پرهیاهو و تفریحات شبانه در این شهر بپردازند. 

3. تپه صلیب ها
تپه صلیب‌ها که در شهر سیائولیایی واقع شده، یکی از الهام بخش‌ترین و اصلی‌ترین مقاصد گردشگری لیتوانی است. بیش از 200000 صلیب، تسبیح، مجسمه و سایر نمادهای مذهبی در همه اندازه‌ها و سبک‌ها در این تپه به چشم می‌خورد. این تپه چندین قرن است که به این صورت پوشیده شده و یادبودی از مردم لیتوانیایی است که در جریان ظلم یا جنبش‌های مختلف جان باخته‌اند. این نقطه مرموز با حس وهم انگیزی که به بیننده منتقل می‌کند، هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب خواهد کرد. به آن دارد و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند.

4. دروازه سپیده دم
دروازه سپیده دم که نمایانگر دیوارهای دفاعی ویلنیوس بود، دارای 9 دروازه ورودی است و در ابتدا در قرن شانزدهم ساخته شد. این مجموعه هم از نظر مذهبی و هم از نظر فرهنگی اهمیت فوق العاده‌ای دارد. مردم لیتوانی عقیده دارند این مکان دارای قدرت شفابخشی جادویی است و افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند.

5. پارک ملی اوکشتییا
اوکشتییا اولین پارک ملی لیتوانی بوده و مجموعه‌ای از منابع طبیعی ارزشمند، دریاچه‌های خیره‌کننده، و جنگل‌های وحشی را در خود جای داده است. گردشگران این مکان با تنوع زیستی لیتوانی آشنا می‌شوند و نگاهی اجمالی به حیات وحش مشهور آن می‌اندازند. موزه زنبورداری باستانی نیز در اینجا قرار دارد.

6. شهرداری نرینگا
نرینگا مجموعه‌ای از جنگل‌ها و علفزارها، تپه‌ها و سواحل شنی است که در اطراف سواحل بالتیک قرار دارند. نرینگا آب‌های کورونیان اسپیت را در بر گرفته و به دلیل طبیعت وحشی آن، می‌توان از فعالیت‌هایی مانند موج سواری، ماهیگیری، دوچرخه سواری و پیاده روی نهایت لذت را برد. 

7. پالانگا
پالانگا یک سکونتگاه در لیتوانی بوده که یکی از 10 جاذبه گردشگری برتر لیتوانی هم به شمار می‌رود. در این سکونتگاه انواع تفریحات لذت بخش وجود دارد و بازدید از آن به تمام افرادی که در فصل تابستان به این کشور سفر می‌کنند توصیه می‌شود. 

8. جزیره تراکای
تراکای تلفیقی از جزایر مختلف، علفزارهای مواج، توده‌های آبی درخشان و مزارع سرسبز است. این جزیره تاریخی مکان‌های گردشگری و تفریحی زیادی دارد و به همین دلیل در لیست 10 جاذبه گردشگری برتر لیتوانی قرار گرفته است. 

9. کاوناس
کاوناس به عنوان دومین شهر بزرگ لیتوانی، مرکز دانشگاهی، اقتصادی و فرهنگی این کشور بوده است. کاوناس که از محل تلاقی دو رودخانه بزرگ لیتوانی بیرون می‌آید، به دلیل بارهای خیابانی و غذاخوری‌های زیرزمینی بی‌شمارش در میان گردشگران شهرت دارد. بافت قدیمی شهر حس باستانی جذابی را به بیننده منتقل می‌کند. 

10. ویلنیوس
شهر قدیمی ویلنیوس یک میراث جهانی است و به دلیل ساختارهای قدیمی به خوبی حفظ شده، میدان‌های سنگفرش شده و جاده‌های پرپیچ و خمش که از میان کلیساها، ارگ‌ها و دژهای سنتی می‌گذرد، شهرت دارد. این شهر دارای نقاط توریستی برجسته از جمله کاخ ریاست جمهوری و کلیسای سنت آن است. 
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

آموزش دریافت وقت سفارت سوئد

متقاضیان اخذ ویزای سوئد باید قبل از انجام هر کاری برای رزرو وقت سفارت سوئد اقدام کنند. کشور سوئد یکی از کشورهای اروپایی است که شرایط بسیار سختی را برای صدور ویزا در نظر گرفته است. شهروندان کشورهای خارجی که عضو اتحادیه اروپا و منطقه شینگن نباشند، باید برای دریافت ویزای این کشور همه شرایط لازم را داشته باشند و بتوانند مدارک لازم برای اخذ ویزای سوئد را به‌صورت تمام و کمال آماده کنند.

شهروندان ایرانی نیز شرایط بسیار سختی را برای دریافت ویزای کشور سوئد پیش رو دارند و باید پس از رزرو وقت سفارت این کشور، به‌صورت حضوری به کنسولگری سوئد مراجعه کنند و علاوه بر انجام مصاحبه و انگشت‌نگاری تمام مدارک موردنیاز را به‌صورت حضوری به افسر سفارت سوئد تحویل دهند. در این مقاله قصد داریم برای آموزش دریافت وقت سفارت سوئد، کلیه مراحل تعیین وقت سفارت سوئد را مرور کنیم تا شما عزیزان بتوانید قبل از اقدام برای دریافت انواع ویزای سوئد، اطلاعات کافی در این رابطه داشته باشید.
 در صورتی که خودتان نمی‌توانید به صورت انفرادی برای تعیین وقت سفارت سوئد اقدام کنید، می‌توانید انجام این امور را از ابتدا تا انتها به کارشناسان مهاجرتی آژانس گردشگری یوروپ تورز بسپارید. این مجموعه در زمینه اخذ ویزای کشورهای اروپایی و برگزاری تورهای اروپایی تجربه درخشانی دارد و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن انواع ویزای سوئد و سایر کشورهای اروپایی را برای متقاضیان دریافت کند.

1-    مراحل تعیین وقت سفارت سوئد
 کشور سوئد در ایران سفارت دارد به همین خاطر متقاضیان دریافت ویزای سوئد برای تعیین وقت سفارت این کشور باید به صورت آنلاین به وب سایت رسمی کنسولگری سوئد مراجعه نمایند. در ابتدا فرم درخواست ویزای این کشور را به صورت اینترنتی تکمیل کنند و وقت سفارت بگیرند. بیشتر کشورهای اروپایی امور مربوط به صدور ویزا را به عهده دفاتر کارگزاری رسمی وی اف اس گلوبال گذاشته‌اند؛ اما سفارت سوئد به صورت مستقیم پروسه تعیین وقت سفارت و صدور ویزای سوئد را برای شهروندان ایرانی انجام می‌دهد.
•    اولین مرحله از مراحل تعیین وقت سفارت سوئد تکمیل فرم درخواست ویزای این کشور به صورت آنلاین است. متقاضیان ابتدا باید نوع ویزای مورد نظر خود را انتخاب کنند و شروع به تکمیل اطلاعات شخصی در فرم درخواست ویزای سوئد نمایند. تکمیل کردن اطلاعات به صورت دقیق ضرورت دارد. چراکه اگر مدارک مورد نیاز با فرمت تعیین شده بارگذاری نشوند و اطلاعات به صورت ناقص کمیل شود، موجب ریجکتی ویزای سوئد می‌شود و متقاضیان حتی نمی‌توانند وقت سفارت بگیرند.
•    پس از تکمیل اطلاعات ضروری و کامل کردن فرم درخواست ویزا، متقاضیان باید منتظر باشند تا یک وقت ملاقات برای آن‌ها تعیین شود. وقت سفارت سوئد از طریق ایمیل برای متقاضیان ارسال می‌شود. برای گرفتن وقت سفارت سوئد پرداخت ۲۰۰ هزار تومان مورد نیاز است. همچنین باید فرم دریافت وقت سفارت را به صورت پرینت شده و تکمیل شده در روز مصاحبه حضوری به افسر سفارت تحویل دهید. توجه داشته باشید که اطلاعات موجود در فرم چاپی با فرمی که به صورت آنلاین تکمیل کرده‌اید نباید مغایرت داشته باشد.
•     هنگام مراجعه حضوری به سفارت سوئد باید تمام مدارک لازم برای ویزای سوئد را به صورت کامل و بدون نقص آماده کنید و به افسر سفارت تحویل دهید. معمولاً متقاضیان ۹۰ روز قبل از تاریخ پرواز برای دریافت وقت سفارت سوئد اقدام می‌کنند. چرا که ممکن است وقت‌های سفارت از قبل پر شده باشد و شما نتوانید به موقع وقت سفارت بگیرید؛ بنابراین بهتر است از چند ماه قبل اقدام کنید.
•    سفارت سوئد همانطور که گفتیم دارای مصاحبه حضوری است و متقاضیان باید به صورت حضوری با آفیسر سفارت سوئد ملاقات کنند و به سوالات ایشان پاسخ دهند. در صورتی که متقاضیان نتوانند افسر سفارت را قانع کنند و هدف سفر خودشان را به کشور سوئد مشخص کنند، ویزای آن‌ها رد می‌شود؛ بنابراین اگر تجربه لازم برای دریافت وقت سفارت و ویزای سوئد ندارید، می‌توانید از کارشناسان مهاجرتی آژانس گردشگری یوروپ تورزکمک بگیرید. کارشناسان این مجموعه سال‌ها است که در زمینه اخذ ویزای کشورهای اروپایی، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، برگزاری تورهای اروپایی و سایر خدمات مورد نیاز مهاجران فعالیت می‌کنند و می‌توانند در کوتاهترین زمان ممکن بدون هیچ گونه مشکلی، برای متقاضیان وقتی سفارت سوئد بگیرند.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

آموزش دریافت وقت سفارت یونان

برای اخذ ویزای کشور یونان مانند هر کشور دیگری باید از قبل برای تعیین وقت سفارت اقدام نمایید. هر فردی که کشور یونان را برای مسافرت انتخاب می‌کند، باید برای دریافت ویزا مدتی قبل درخواست وقت سفارت یونان را ارسال کند. با رزرو وقت سفارت زمانی برای ارائه مدارک و انجام مراحل اخذ ویزا به شما اعلام می‌شود. 
سطح بالای اقتصاد یونان باعث شده که سالیانه گردشگران زیادی وارد خاک این کشور شوند. برای گرفتن وقت سفارت یونان باید اقداماتی انجام شود و مدارک لازم را به سفارت ارائه کرد. اگر تمایل دارید آگاهی بیشتری در مورد چگونگی دریافت وقت از سفارت یونان کسب کنید، ما را همراهی نمایید. 

چگونگی دریافت وقت سفارت یونان 
برای رزرو وقت از سفارت یونان متقاضیان باید مراحلی را پشت سر بگذارند. در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که چطور از سفارت این کشور وقت بگیرید.
    برای این که از سفارت یونان وقت دریافت کنید می‌توانید شخصا به سفارت مراجعه کرده و درخواست خود را مطرح کنید. اما شرایطی به وجود آمده که رزرو وقت سفارت یونان به صورت اینترنتی هم امکان‌پذیر است و این کار را برای متقاضیان راحت‌تر می‌کند.
    سایت سفارت یونان را باز کنید و مشخصات خود را به طور دقیق وارد نمایید. در اطلاعات وارد شده نباید هیچ تناقضی با مشخصات شما وجود داشته باشد و این که حتما باید از صحیح بودن اطلاعاتی که ثبت شده اطمینان حاصل کنید. پس از ثبت اطلاعات یک کد پیگیر ی‌به شما داده می‌شود که می‌توانید فرم مرتبط به وقت سفارت را به کمک آن بارگیری کنید.
    شما می‌توانید زمانی را برای مراجعه به سفارت انتخاب کنید. سعی کنید زمانی که مد نظر دارید، هماهنگ با برنامه‌ریزی شما باشد. البته این تعیین وقت سفارت توسط شما زمان مشخص شده برای مراجعه به سفارت نیست. سفارت یونان باید این زمان را تائید کند. باید این موضوع را در نظر بگیرید که ممکن است برای رزرو وقت سفارت یونان زمان خالی وجود نداشته باشد. 
    بعد از ارسال کردن درخواست به سفارت یونان با گذشت مدت زمان اندکی وقت سفارت یونان که برای شما معین شده است به ایمیلتان فرستاده می‌شود. 
    اکنون که تاریخ مراجعه شما به سفارت مشخص شده باید درست در همان زمان در محل سفارت حضور داشته باشید. بهتر است بدانید که حضور به موقع در سفارت اهمیت بسیار زیادی دارد.
نکاتی که درباره دریافت وقت سفارت یونان باید بدانید
زمانی که تصمیم دارید برای دریافت ویزا از سفارت وقت بگیرید، بهتر است که درباره نکاتی مهم در این خصوص آگاهی کسب کنید. در زیر شما را با برخی از نکات ضروری مربوط به دریافت وقت سفارت آشنا می‌کنیم.
o    وارد کردن اطلاعات شما به طور صحیح بسیار مهم است. اگر در درج اطلاعات خود دچار اشتباه شوید و درخواست شما رد شود، باید مدتی را برای درخواست مجدد منتظر بمانید.
o    امکان دریافت وقت از سفارت یونان در دوره‌های زمانی مختلفی وجود دارد. شما نمی‌توانید هر زمانی که خواستید برای این کار اقدام کنید.
o    شما برای آماده کردن کلیه مدارک خود مدت زمانی را فرصت دارید تا به طور کامل و مرتب شده این مدارک را به افسر سفارت تحویل بدهید. چنان چه این مدارک ناقص باشند و یا این که سر زمان تعیین شده در آن جا حضور نداشته باشید، هزینه‌هایی که پرداخت کرده‌اید برگشت داده نمی‌شود و برای درخواست دوباره باید هزینه‌ها را پرداخت کنید.
هزینه‌های لازم برای دریافت وقت سفارت یونان
همانند اخذ ویزا برای سایر کشورها هزینه‌هایی برای گرفتن ویزای یونان هم باید پرداخت شود. زمان درخواست وقت از سفارت و پر کردن فرم درخواست باید هزینه‌های را بپردازید. پس از این که روز مراجعه شما به سفارت فرا رسید، لازم است که هزینه‌هایی را برای انجام مراحل دریافت ویزا پرداخت کنید. مبلغ پرداخت شده باید به صورت یورو و نقد باشد. 
در آخر
آشنایی با نحوه دریافت وقت از سفارت یونان در طی کردن مراحل آن می‌تواند به شما کمک کند. در این مطلب تلاش کردیم که نکات مهم و روند دریافت وقت از سفارت یونان را به شما آموزش دهیم. با داشتن این اطلاعات هنگام مراجعه برای رزرو وقت سفارت دچار سردرگمی نخواهید بود.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

آشنایی با ویزای مجارستان

کشور مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده است. این کشور با کشورهای اسلواکی، اکراین و رومانی نیز همسایه می‌باشد. این کشور جز کشورهای متوسط اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و عضو پیمان شینگن نیز است. بنابراین بر این اساس برای ورود به این کشور باید ویزای شینگن اخذ کنید.
ویزای مجارستان با توجه به هدف شما در انواع مختلفی اعطا می‌شود. یکی از رایج‌ترین ویزاهای کشور مجارستان، ویزای توریستی است. بسیاری از افراد از نقاط مختلف دنیا این کشور را برای زندگی و یا تحصیل انتخاب می‌کنند. بنابراین قبل از هر چیزی شما باید با ویزای این کشور آشنا شوید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویزای مجارستان آشنا کنیم.

انواع ویزای مجارستان
همان طور که اشاره کردیم ویزای کشور مجارستان انواع مختلفی دارد. ویزای این کشور در دو شکل توریستی و تحصیلی صادر اعطا می‌شود. البته میزان تقاضا برای ویزای توریستی بیشتر است.

ویزای توریستی مجارستان
ویزای توریستی این کشور تنها به صورت گروهی اعطا می‌شود و مهم‌ترین مدارک برای دریافت این ویزا گردش حساب و تمکن مالی است. شما با داشتن ویزای توریستی مجارستان در بازه زمانی 180 روزه، 90 روز در کشور مجارستان و کشورهای عضو پیمان شینگن حضور داشته باشید.

ویزای تحصیلی مجارستان
برای این که بخواهید ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایید باید ابتدا با دانشگاه مورد نظر صحبت کنید، مدارک مورد نیاز را ارسال نمایید و در صورتی که آن دانشگاه شما را پذیرش کند برای شما یک دعوت نامه ارسال می‌شود. با تحویل دعوت نامه به همراه سایر مدارک به سفارت شما می‌توانید ویزای تحصیلی مجارستان را دریافت کنید. توجه داشته باشید که زمانی که مدت تحصیل شما تمام شود، اعتیار ویزای تحصیلی نیز پایان می‌یابد.

شرایط اخذ ویزای مجارستان 
برای دریافت ویزای مجارستان به صورت گروهی بهتر از قبل با شرایط صدور ویزای این کشور آشنا شوید. از جمله مهم‌ترین شرایط برای اخذ ویزای مجارستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تمکن مالی
برای اخذ ویزای مجارستان شما باید از تمکن مالی برخوردار باشد. شما باید اثبات کنید که در طول سفر می‌توانید هزینه‌های خود را پرداخت کنید.

گردش مالی
شما باید گردش مالی 3 ماه اخیر خود را ارائه دهید. منظور از گردش حساب تعداد تراکنش‌های 3 ماه اخیر است.

تور گروهی
همان طور که اشاره کردیم برای اخذ ویزای مجارستان باید به صورت گروهی اقدام کنید. دلیل این امر این است که در سال‌های اخیر تعداد پناهندگان به این کشور افزایش یافته است. بنابراین این دولت تنها به صورت گروهی اقدام به صدور ویزا می‌کند.
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای مجارستان

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای این کشور به شرح زیر است:

• ارائه کپی‌های لازم در سایز A4 و در یک رو
• ارائه اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ سفر با دو صفحه خالی
• ارائه اصل پاسپورت قدیمی
• ارائه اصل شناسنامه
• ارائه دو قطعه عکس که در 3 ماه گذشته گرفته شده باشد.
• ارائه گردش حساب و تمکن مالی
• ارائه بیمه نامه مسافرتی
• ارائه واچر هتل و مدارک رزرو بلیط رفت و برگشت

ریجکت شدن ویزای مجارستان و دلایل آن 

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که موجب ریجکت شدن ویزای مجارستان می‌شود، اقدام برای اخذ ویزا به صورت انفرادی است. بنابراین برای اخذ ویزای این کشور هیچ گاه به صورت انفرادی اقدام نکنید. همچنین این کشور از ورود افرادی که دارای سابقه کیفری باشند جلوگیری می‌کند زیرا معتقد است وجود این افراد در کشورش امنیت عمومی آن را به خطر می‌اندازد.

همچنین داشتن سابقه سفر و داشتن ویزای کشورهایی که ویزای ان‌ها بسیار معتبر بوده و ارزش بالایی دارد، در دریافت ویزای مجارستان می‌تواند به شما کمک کند و شانس دریافت شما را بالا می‌برد. همچنین تمامی مدارک با دقت بالایی بررسی می‌شوند. بنابراین هیچ گاه ازز مدارک جعلی برای سابقه سفر استفاده نکنید زیرا ویزای شما ریجکت می‌شود و ممکن است شما را جریمه کنند.

یکی دیگر از دلایلی که موجب ریجکت شدن ویزای مجارستان می‌شود، ارائه بیمه نامه مسافرتی نامعتبر است. بنابراین سعی کنید برای دریافت بیمه به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. به طور کلی در ارائه مدارک به سفارت دقت بالایی داشته باشید زیرا تمام مدارک شما با دقت بررسی می‌شوند.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

آموزش دریافت وقت سفارت پرتغال

کشور پرتغال از جمله کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت و سفر به منظور دیدن از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن است. اولین گام برای رفتن به پرتغال ارائه درخواست ویزا و مشخص کردن هدف سفر به این کشور می‌باشد. برای طی امور اداری اخذ ویزای پرتغال باید در ابتدا وقت سفارت را بگیرید تا بتوانید مراحل بعدی را بدون مشکل انجام دهید. در این مقاله شما را با نحوه دریافت وقت سفارت پرتغال و انواع وقت سفارت آشنا می‌کنیم.


انواع گرفتن وقت سفارت پرتغال 
تعیین وقت سفارت برای متقاضیان ویزای پرتغال با هدف انجام مصاحبه حضوری، انگشت نگاری و تحویل مدارک و ارائه درخواست ویزا انجام می‌شود. بر این اساس متقاضی باید در موعد مقرر و راس ساعت تعیین شده در سفارت حضور یابد و فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده و مدارک را تحویل دهد. در سال‌های اخیر که بیماری کرونا شایع شده است تنها راه برای گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاین است که در زمان اخذ نوبت تسریع فرآیند دریافت ویزا بسیار تاثیرگذار بوده است. 

1.وقت سفارت پرتغال فوری
روش تعیین وقت سفارت فوری یک روش تضمینی است که آژانس‌های مسافرتی خدمات مربوط به آن را ارائه می‌دهند. دو هفته بعد از اینکه وقت سفارت توسط موسسات مسافرتی خدماتی تعیین شد باید متقاضی به سفارت مراجعه کند و مراحل دیگر مربوط به اخذ ویزای پرتغال را انجام دهد. تعیین وقت فوری سفارت برای زمانی که باید در تاریخ مشخصی خود را در کشور مقصد به جلسه یا سمینار یا کنفرانس برسانید بسیار اهمیت خواهد داشت. با داشتن وقت سفارت فوری امکان اینکه یک ساعت بعد به سفارت مراجعه کنید نیز وجود دارد؛ البته هزینه این روش گرفتن وقت بیشتر از تعیین وقت معمولی سفارت است و آژانس‌های مسافرتی هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. 

2.وقت سفارت پرتغال عادی
علاوه بر روش دریافت وقت سفارت پرتغال به صورت فوری، متقاضیان در صورتی که زمان کافی برای انجام کارهای مربوط به اخذ ویزا دارند می‌توانند برای گرفتن وقت سفارت عادی اقدام کنند. در این روش پس از دریافت وقت سفارت متقاضی باید یک ماه منتظر بماند تا بعد از گذشت این مدت بتواند برای ارائه مدارک، درخواست ویزا و مصاحبه به سفارت مراجعه کند. هزینه وقت سفارت عادی هزینه کمتری داشته اما زمان انتظار بیشتری دارد؛ همچنین در روش تعیین وقت عادی خود متقاضی باید پیگیر روند تعیین وقت باشد.

هزینه وقت سفارت پرتغال
همان طور که گفتیم تعیین وقت سفارت فوری که از طریق کارگزاری‌ها انجام می‌شود مستلزم پرداخت هزینه است. خدماتی که این موسسات مسافرتی ارائه می‌دهند شامل تعیین وقت سفارت، تکمیل فرم ویزا، تهیه بیمه مسافرتی و رزرو بلیط رفت ‌و برگشت است که تمام این موارد هزینه دارد و این کارگزاری‌ها هزینه آن‌ها را از متقاضی دریافت می‌کنند. قیمت هر یک از موارد مذکور به دلیل نوسانات ارزی متغییر است؛ بنابراین قبل از دریافت این خدمات باید هزینه آن‌ها را از آژانس مسافرتی مورد نظر خود بپرسید. علاوه بر این هرینه‌ها ممکن است هنگام مراجعه حضوری به سفارت نیز از شما خواسته شود هزینه‌هایی را بابت خدماتی که ارائه می‌دهند پرداخت نمایید.

آیا خود متقاضی می‌تواند وقت سفارت بگیرد؟
به طور کلی وقت سفارت برای متقاضیان سفر به کشورهای مختلف توسط خود سفارت یا از طریق شرکت‌های کارگزاری تعیین می‌شود. شرکت VFSGlobal بزرگترین کارگزاری در ایران است که برای مسافران کشورهای اتریش، بلژیک، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، یونان، مجارستان، نیوزلند، نروژ، پرتغال، آفریقای جنوبی، سوئیس، هلند، انگستان و اوکراین وقت سفارت تعیین می‌کند. در نتیجه متقاضی می‌تواند با مراجعه به یکی از این دو مرکز نسبت به دریافت وقت سفارت پرتغال اقدام کند.

جمع بندی
متقاضیان سفر به کشور پرتغال با توجه به نوع ویزای خود باید برای انجام مصاحبه یا تحویل مدارک و انگشت نگاری به صورت حضوری به سفارت یا کارگزاری مربوطه مراجعه کنند. سفارتخانه‌های کشورهای خارجی برای جلوگیری از ازدحام و ایجاد نظم و سرعت بخشیدن به روند درخواست ویزای متقاضیان اقدام به راه اندازی سیستم تعیین وقت سفارت کردند. این سیستم در واقع نوعی نوبت دهی است که متقاضی باید برای مدت یک روز یا یک ماه و حتی یک سال در انتظار تعیین وقت سفارت برای ارائه درخواست ویزا باشد.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

آموزش دریافت وقت سفارت بلژیک

آموزش دریافت وقت سفارت بلژیک برای شهروندان ایرانی و اتباع کشورهای دیگر که قصد سفر به بلژیک را دارند ضروری است. چراکه این افراد در اولین قدم برای دریافت ویزای کشور بلژیک باید وقت سفارت بلژیک را رزرو کنند. این کار در ابتدا به‌صورت اینترنتی و از طریق وب‌سایت رسمی VFS گلوبال انجام می‌شود. کشور بلژیک در ایران کارهای مربوط به صدور ویزای بلژیک را در دفتر کارگزاری VFS گلوبال انجام می‌دهد. متقاضیان دریافت انواع ویزای بلژیک باید ابتدا به‌صورت اینترنتی فرم درخواست ویزا را تکمیل کنند و یک وقت سفارت بگیرند.
در ادامه قصد داریم با تشریح مراحل دریافت وقت سفارت بلژیک، به متقاضیان سفر به بلژیک کمک کنیم تا بتوانند به‌راحتی وقت سفارت بگیرند و سایر مراحل دریافت ویزای بلژیک را آغاز کنند.

1- مراحل دریافت وقت سفارت بلژیک
 مراحل دریافت وقت سفارت بلژیک مانند سایر کشورهای اروپایی، باید از طریق دفتر کارگزاری مورد تائید سفارت بلژیک، وی اف اس گلوبال انجام شود.

• اولین مرحله از رزرو وقت سفارت بلژیک به‌صورت آنلاین است. متقاضیان باید وارد وب‌سایت رسمی کارگزاری VFS شده و یکی از انواع ویزای بلژیک را انتخاب کنند. پس از وارد کردن نام کشور مبدأ و کشور مقصد متقاضیان می‌توانند فرم درخواست ویزای بلژیک را تکمیل کنند و اطلاعات شخصی خودشان را وارد کنند. توجه داشته باشید که اطلاعات باید به‌صورت دقیق تکمیل شود. چنانچه اطلاعات موجود در فرم درخواست ویزای بلژیک با اطلاعات مربوط به مدارک لازم برای ویزای بلژیک همخوانی نداشته باشد، موجب ریجکتی ویزا می‌شود.

•  افرادی که برای اولین بار قصد دریافت ویزای بلژیک و سایر کشورهای اروپایی را دارند می‌توانند از خدمات مجموعه‌های گردشگری معتبر استفاده کنند. آژانس گردشگری یوروپ تورز یکی از مجموعه‌های گردشگری و مسافرتی است که با برگزاری تورهای اروپایی در خدمت هم‌وطنان عزیز می‌باشد و کلیه امور مربوط به دریافت وقت سفارت بلژیک، مراحل دریافت ویزای بلژیک، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و ... را برای متقاضیان انجام می‌دهند.

• دومین مرحله از مراحل تعیین وقت سفارت بلژیک انتخاب یک تاریخ از تقویم مشخص شده است. لینکی در صفحه رسمی VFS گلوبال برای متقاضیان نمایش داده می‌شود که از طریق آن می‌توانید اولین زمان موجود برای ملاقات را مشاهده کنید و آن را انتخاب کنید. افرادی که قصد دارند برای چندین نفر وقتی ملاقات بگیرند، باید برای هر نفر به‌صورت جداگانه وقت بگیرند. پس از تعیین وقت و تکمیل بخش‌های موجود در فرم درخواست ویزای بلژیک، ایمیلی برای متقاضیان ارسال می‌شود که ساعت مراجعه به سفارت و روز آن را مشخص می‌کند.
 چنانچه به هر دلیلی نمی‌توانید در تاریخ مشخص شده در قرار ملاقات حضور پیدا کنید، می‌توانید از طریق همان ایمیل وقت سفارت را لغو کنید. در روزی که قرار ملاقات تعیین شده است متقاضیان دریافت ویزای بلژیک باید به‌صورت حضوری به دفتر کارگزاری مراجعه کنند و کارهای مربوط به انگشت نگاری و تحویل مدارک را انجام دهند. هزینه وقتی سفارت بلژیک نیز باید پرداخت شود.

• پس از تحویل مدارک متقاضیان نیازی به انجام مصاحبه ندارند و تنها مدارک لازم برای اخذ ویزای بلژیک را به‌افزار سفارت تحویل می‌دهند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای بلژیک، گواهی تمکن مالی، دعوتنامه بلژیک، تاریخچه سفری و گردش حساب سه ماه اخیر می‌باشد. در صورتی که متقاضیان تمکن مالی کافی برای دریافت ویزای بلژیک را نداشته باشند ویزای آن‌ها رد می‌شود. اگر در هر یک از مدارک لازم برای ویزای بلژیک نقصی وجود داشته باشد یا متقاضیان مدارک جعلی و نامعتبر ارائه کنند، موجب ریجکتی ویزا می‌شود.

• پس از ۲۱ روز جواب ویزای بلژیک برای متقاضیان صادر می‌شود؛ بنابراین افرادی که قصد دریافت ویزای بلژیک را دارند، باید چند ماه قبل از سفر اقدام کنند. کارشناسان مهاجرتی آژانس گردشگری یوروپ تورز با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه اخذ ویزای کشورهای اروپایی برای هم‌وطنان عزیز در خدمت شما می‌باشد و مراحل دریافت وقت سفارت بلژیک را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

متقاضیان اخذ ویزای بلژیک چنانچه از قبل به کشورهای اروپایی و آسیایی سفر داشته باشند، راحت‌تر می‌توانند ویزای شینگن بلژیک را دریافت کنند؛ اما اگر برای اولین بار است که اقدام به دریافت ویزای شینگن کشورهای اروپایی می‌کنید، نگران نباشید. چراکه مجموعه گردشگری یوروپ تور با استفاده از راه‌های قانونی در مدت زمان کوتاه ویزای شینگن را برای شما دریافت می‌کند.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

10 جاذبه گردشگری برتر بلژیک

درست است که بلژیک کشور کوچکی در اروپای غربی است، اما تاریخ غنی و ارزشمندی در دل خود جای داده است. در این کشور می‌توان یادبودهایی از شوالیه‌هایی که به جنگ‌های صلیبی رفتند، جایی که ناپلئون با واترلو خود ملاقات کرد و اثرات جنگ جهانی اول و دوم را احساس کرد. از آنجایی که بلژیک بسیار کوچک است، بازدیدکنندگان می‌توانند از اکثر جاذبه‌های گردشگری این کشور بازدید کنند. ما در این مطلب 10 جاذبه گردشگری برتر بلژیک را به شما معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید!

1. تالار شهر لوون
تالار شهر لوون بیشتر شبیه یک کلیسای جامع به نظر می‌رسد تا یک مقر حکومت؛ شاید به این دلیل که 236 مجسمه‌ای که آن را تزئین می‌کنند در صحنه‌های مذهبی قرار گرفته‌اند. این مجسمه‌ها در سه طبقه تالار قرار دارند که هر طبقه نشان دهنده افراد مختلفی است که برای میراث شهر مهم بوده‌اند. تالار شهر به سبک گوتیک که در اواسط قرن پانزدهم ساخته شد، بسیار آراسته است و و روبه روی کلیسای سنت پیتر قرار دارد.

2. قلعه بویلون
قلعه بویلون بر روی تپه‌ای مشرف به شهر بویلون قرار دارد. اعتقاد بر این است که قدمت آن به رومیان باز می‌گردد، اگرچه برای اولین بار در اواخر قرن 10 ذکر شده است. یکی از صاحبان اولیه آن برای تامین مالی مشارکت خود در اولین جنگ صلیبی آن را فروخت. 
این قلعه دارای سه پل متحرک، سیاه چال و یک اتاق شکنجه است که بازدیدکنندگان هنگام پایین آمدن از بالا، آن‌ها را خواهند دید. این قلعه که یکی از بهترین‌ها در بلژیک به حساب می‌آید، دارای یک سیستم دفاعی لایه‌ای منحصر به فرد است که برای محافظت از آن در برابر مهاجمان طراحی شده است. بدون شک این قلعه در لیست 10 جاذبه گردشگری برتر بلژیک قرار دارد و حتما باید از آن بازدید کنید. 

3. کلیسای جامع تورنای یا تورنه
کلیسای جامع تورنای دارای سه سبک معماری است: رومانسک، انتقالی و گوتیک. این کلیسای جامع دارای پنج برج ناقوس با سقف‌هایی است که ارتفاع آنها به 157 فوت می‌رسد. این کلیسا پس از آسیب جدی در گردباد سال 1999 در حال بازسازی است.

4. قلعه گراون استین
این قلعه یکی از باشکوه‌ترین مکان‌های گردشگری و جزو 10 جاذبه برتر گردشگری برتر بلژیک است. با نگاهی به قلعه گراونستین قرن دوازدهم، تقریباً می‌توان شوالیه‌هایی را با زره درخشان سوار بر اسب‌های سفید از دروازه‌ها تصور کرد. 

5. برج ناقوس بلفری بروژ
قدمت این برج ناقوس قرون وسطایی به سال 1240 برمی گردد. این برج 40 سال بعد پس از تخریب در آتش بازسازی شد و آتش سوزی‌های دیگری در قرن‌های بعد رخ داد. جالب است بدانید زنگ‌ها هنوز هم از برج به صدا در می‌آیند. بازدیدکنندگان اگر بخواهند از ناقوس بروژ بالا بروند، باید از وضعیت بدنی خوبی برخوردار باشند؛ زیرا 366 پله شیب‌دار و باریک به سمت بالا قرار دارد. 

6. دره میوز 
دره میوز در جنوب بروکسل یکی از بهترین مکان‌های گردشگری بلژیک است. رودخانه و جنگل‌های انبوه اطراف این دره چشم اندازی فوق العاده به آن می‌بخشند. در اطراف این دره همچنین مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری وجود دارد و بهترین مکان برای تفریح گردشگران به شمار می‌رود. 

7. شهر قدیمی مچلن
منطقه شهر قدیمی مچلن مکانی عالی برای به تصویر کشیدن حس قرون وسطی بلژیک است. در این شهر آثار تاریخی بی‌نظیری وجود دارد و یک مقصد فوق العاده برای علاقه مندان به تاریخ به شمار می‌رود. با اینکه بناهای تاریخی آن ممکن است به اندازه آثار بروژ مشهور نباشند، اما به خوبی می‌توانند توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کنند. 

8. واترلو
واترلو همان جایی است که ناپلئون در نبرد معروف خود شکست خورد. امروز، حومه‌ای که زمانی نبرد‌های سهمگین در آن رخ می‌داد، امروز به منظره‌ای بی‌نظیر از مزارع کشاورزی تبدیل شده است و با تپه‌ای که در میان قرار دارد، به عنوان 10 جاذبه گردشگری برتر بلژیک شناخته می‌شود. 

9. مونس
شهر قدیمی مونس یکی از بهترین مکان‌های بلژیک برای گردشگری است و قدمت آن به قرن‌های 15 و 18 بر می‌گردد. در این شهر مکان‌های تاریخی و چشم اندازهای طبیعی بی‌نظیری وجود دارد که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. 

10. کلیسای سنت پیتر
این کلیسا درست در قلب لوون و در میدان اصلی شهر قرار دارد. علاوه بر معماری باشکوه قرن پانزدهمی کلیسا، نقاشی‌های فلاندری و بسیاری آثار دیگر در داخل آن وجود دارند که باعث حیرت و شگفتی هنردوستان می‌شوند. 
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه