10 جاذبه گردشگری برتر بلژیک

10 جاذبه گردشگری برتر بلژیک

درست است که بلژیک کشور کوچکی در اروپای غربی است، اما تاریخ غنی و ارزشمندی در دل خود جای داده است. در این کشور می‌توان یادبودهایی از شوالیه‌هایی که به جنگ‌های صلیبی رفتند، جایی که ناپلئون با واترلو خود ملاقات کرد و اثرات جنگ جهانی اول و دوم را احساس کرد. از آنجایی که بلژیک بسیار کوچک است، بازدیدکنندگان می‌توانند از اکثر جاذبه‌های گردشگری این کشور بازدید کنند. ما در این مطلب 10 جاذبه گردشگری برتر بلژیک را به شما معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید!

1. تالار شهر لوون
تالار شهر لوون بیشتر شبیه یک کلیسای جامع به نظر می‌رسد تا یک مقر حکومت؛ شاید به این دلیل که 236 مجسمه‌ای که آن را تزئین می‌کنند در صحنه‌های مذهبی قرار گرفته‌اند. این مجسمه‌ها در سه طبقه تالار قرار دارند که هر طبقه نشان دهنده افراد مختلفی است که برای میراث شهر مهم بوده‌اند. تالار شهر به سبک گوتیک که در اواسط قرن پانزدهم ساخته شد، بسیار آراسته است و و روبه روی کلیسای سنت پیتر قرار دارد.

2. قلعه بویلون
قلعه بویلون بر روی تپه‌ای مشرف به شهر بویلون قرار دارد. اعتقاد بر این است که قدمت آن به رومیان باز می‌گردد، اگرچه برای اولین بار در اواخر قرن 10 ذکر شده است. یکی از صاحبان اولیه آن برای تامین مالی مشارکت خود در اولین جنگ صلیبی آن را فروخت. 
این قلعه دارای سه پل متحرک، سیاه چال و یک اتاق شکنجه است که بازدیدکنندگان هنگام پایین آمدن از بالا، آن‌ها را خواهند دید. این قلعه که یکی از بهترین‌ها در بلژیک به حساب می‌آید، دارای یک سیستم دفاعی لایه‌ای منحصر به فرد است که برای محافظت از آن در برابر مهاجمان طراحی شده است. بدون شک این قلعه در لیست 10 جاذبه گردشگری برتر بلژیک قرار دارد و حتما باید از آن بازدید کنید. 

3. کلیسای جامع تورنای یا تورنه
کلیسای جامع تورنای دارای سه سبک معماری است: رومانسک، انتقالی و گوتیک. این کلیسای جامع دارای پنج برج ناقوس با سقف‌هایی است که ارتفاع آنها به 157 فوت می‌رسد. این کلیسا پس از آسیب جدی در گردباد سال 1999 در حال بازسازی است.

4. قلعه گراون استین
این قلعه یکی از باشکوه‌ترین مکان‌های گردشگری و جزو 10 جاذبه برتر گردشگری برتر بلژیک است. با نگاهی به قلعه گراونستین قرن دوازدهم، تقریباً می‌توان شوالیه‌هایی را با زره درخشان سوار بر اسب‌های سفید از دروازه‌ها تصور کرد. 

5. برج ناقوس بلفری بروژ
قدمت این برج ناقوس قرون وسطایی به سال 1240 برمی گردد. این برج 40 سال بعد پس از تخریب در آتش بازسازی شد و آتش سوزی‌های دیگری در قرن‌های بعد رخ داد. جالب است بدانید زنگ‌ها هنوز هم از برج به صدا در می‌آیند. بازدیدکنندگان اگر بخواهند از ناقوس بروژ بالا بروند، باید از وضعیت بدنی خوبی برخوردار باشند؛ زیرا 366 پله شیب‌دار و باریک به سمت بالا قرار دارد. 

6. دره میوز 
دره میوز در جنوب بروکسل یکی از بهترین مکان‌های گردشگری بلژیک است. رودخانه و جنگل‌های انبوه اطراف این دره چشم اندازی فوق العاده به آن می‌بخشند. در اطراف این دره همچنین مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری وجود دارد و بهترین مکان برای تفریح گردشگران به شمار می‌رود. 

7. شهر قدیمی مچلن
منطقه شهر قدیمی مچلن مکانی عالی برای به تصویر کشیدن حس قرون وسطی بلژیک است. در این شهر آثار تاریخی بی‌نظیری وجود دارد و یک مقصد فوق العاده برای علاقه مندان به تاریخ به شمار می‌رود. با اینکه بناهای تاریخی آن ممکن است به اندازه آثار بروژ مشهور نباشند، اما به خوبی می‌توانند توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کنند. 

8. واترلو
واترلو همان جایی است که ناپلئون در نبرد معروف خود شکست خورد. امروز، حومه‌ای که زمانی نبرد‌های سهمگین در آن رخ می‌داد، امروز به منظره‌ای بی‌نظیر از مزارع کشاورزی تبدیل شده است و با تپه‌ای که در میان قرار دارد، به عنوان 10 جاذبه گردشگری برتر بلژیک شناخته می‌شود. 

9. مونس
شهر قدیمی مونس یکی از بهترین مکان‌های بلژیک برای گردشگری است و قدمت آن به قرن‌های 15 و 18 بر می‌گردد. در این شهر مکان‌های تاریخی و چشم اندازهای طبیعی بی‌نظیری وجود دارد که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. 

10. کلیسای سنت پیتر
این کلیسا درست در قلب لوون و در میدان اصلی شهر قرار دارد. علاوه بر معماری باشکوه قرن پانزدهمی کلیسا، نقاشی‌های فلاندری و بسیاری آثار دیگر در داخل آن وجود دارند که باعث حیرت و شگفتی هنردوستان می‌شوند. 
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 فرناز حضوری  امین بابازاده امیرحسین رحیمی
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!