10 جاذبه گردشگری برتر فنلاند

10 جاذبه گردشگری برتر فنلاند

اگر به کشور فنلاند با هدف توریستی سفر می‌کنید باید بدانید که مقاصد گردشگری این کشور از شهرهای هلسینکی و تورکو آغاز و تا جنگل‌ها و جزایر borealادامه می‌یابد. در این شهرها می‌توان جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی متنوعی را تماشا کرد. 


1.قلعه سومنلینا 
قلعه دریایی سومنلینا در طی دوره سلطه سوئدی‌ها بر فنلاند در قرن هجدهم میلادی ساخته شد. این قلعه به عنوان یک قلعه نظامی بنا گردید که در بخش استراتژیک و در ورودی بندر هلسینکی قرار دارد. این قلعه از مهم‌ترین و عالی‌ترین معماری‌های نظامی در اروپا به شمار می‌رود که امروزه تعداد زیادی گردشگر را به سوی خود جذب کرده است.
2.شهر قدیمی روما 
شهر روما از شهرهای باستانی و قدیمی فنلاند است که در سال 1300 میلادی ساخته شد. ساختمان‌های تاریخی پر از رنگ و نگار و خیابان‌های پر پیچ و خم سنگ فرش از جذابیت‌های این شهر قدیمی است. همچنین در کلیساهای شهر روما مراسم‌های بزرگداشت نقاشی‌های مربوط به قرون وسطی برگزار می‌شود که در آنجا می‌توان آثار تاریخی بی‌نظیری را از نزدیک تماشا کرد. 
3.قلعه اولاوین لینا 
هدف از ساخت قلعه اولاوین لینا محافظت از جزیره ساوو است؛ این بنای با شکوه در این جزیره و رو به سوی دریاچه سایما قرار دارد. در این قلعه از سال 1912 میلادی به صورت سالانه جشنواره اپرا برگزار می‌شود که از دلایل مهم جذب گردشگران به فنلاند است. 
4.فینیش لِیک لَند
در منطقه فینیش لیک لند دریاچه‌های متعددی وجود دارد؛ به طوری که در آن حدود 55 هزار دریاچه با حداقل 200 متر مساحت پراکنده شده‌اند. محل قرارگیری فینیش لیک لند در مرکز و شرق فنلاند است که در احاطه مرز روسیه و بلندی‌های خیره‌کننده سالپا سِلکا قرار گرفته است. 
5.دریاچه Saimaa 
در قسمت شرق فنلاند که نسبت به کل زمین بیشترین مناطق آب را دارد ده‌ها هزار دریاچه، حوضچه، رودخانه و باتلاق ایجاد شده‌اند. دریاچه سایما اصلی‌ترین دریاچه شرق این کشور است که به دریاچه هزار جزیره نیز معروف می‌باشد. مساحت دریاچه سایما حدود 1300 کیلومتر بوده و آب این دریاچه به رودخانه Vuoksi می‌ریزد. این رودخانه دریاچه سایما را به قسمت شمالی شهر Imatra رسانده و آب آن را به دریاچه لاداگا در روسیه می‌ریزد.
6. قلعه Savonlinna
ساوونلینا دارای آب و هوای دلپذیر برای گذراندن تعطیلات است؛ این قلعه بین هپپاوسی (Haapavesi) در شمال و Pihlajavesi در جنوب قرار دارد. قدیمی‌ترین قسمت شهر ساوونلینا در یک جزیره بین دو آبراه بنا شده است که جای دیدنی و شگفت انگیزی برای توریست‌ها ایجاد کرده است. در شرق این قلعه کلیسای کریماکی (Kerimäki) قرار دارد که بزرگترین کلیسای چوبی در جهان به شمار می‌رود.
7.شهر تامپری
تامپری شهری دارای مجموعه‌ای از محلات در فنلاند است با این وجود سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود. در موزه تاریخ طبیعی و تالار افتخارات هاکی فنلاند مجموعه واپریکی وجود دارد که مکان مناسبی برای دیدن میراث تاریخی تامپری است. در این شهر می‌توان از ورزش‌هایی مثل اِسکی و هاکی و مشاهده پارک داک و باغ گیاه شناسی هِیتِنپا لذت برد. 
8.شهر تورکو
در طی قرن نوزدهم تورکو پایتخت کشور فنلاند بوده و این شهر در کنار سواحل صخره‌ای فنلاند جنوبی واقع شده است. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مهم و برجسته شامل قلعه تورکو مربوطبه قرن سیزدهم میلادی، موزه‌های دوقلوی آیوآ وِتوس و آرس نُووا و محله لوستَرینماکی در شهر تورکو وجود دارد.
9. کلیسای جامع هلسینکی 
کلیسای جامع شهر هلسینکی دارای معماری بی‌نظیری به سبک نئوکلسیکال است. ساخت این کلیسای جامع پروتستان لوتران به سال 1830 میلادی بر می‌گردد. در این کلیسا می‌توان از دوازده مجسمه حواریون حضرت عیسی مسیح علیه السلام دیدن کرد.
10. مجمع‌ الجزایر آلند 
ناحیه کوچکی از کشور فنلاند با نام مجمع الجزایر آلند شناخته می‌شوند که در دریای بالتیک و جنوب فنلاند قرار دارند. در این شهر می‌توان جزایر خالی از سکنه، جزیره ماریه هامن و بقایای متروکه قرون وسطی را تماشا کرد.
جمع بندی
علاوه بر جاذبه‌های گردشگری که در این مقاله معرفی کردیم، در فنلاند مناظر و محیط‌های طبیعی فوق العاده دیگری وجود دارد که برای تفریحات زمستانی و تابستانی بسیار مناسب هستند.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 فرناز حضوری  امین بابازاده امیرحسین رحیمی
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!