آموزش دریافت وقت سفارت پرتغال

آموزش دریافت وقت سفارت پرتغال

کشور پرتغال از جمله کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت و سفر به منظور دیدن از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن است. اولین گام برای رفتن به پرتغال ارائه درخواست ویزا و مشخص کردن هدف سفر به این کشور می‌باشد. برای طی امور اداری اخذ ویزای پرتغال باید در ابتدا وقت سفارت را بگیرید تا بتوانید مراحل بعدی را بدون مشکل انجام دهید. در این مقاله شما را با نحوه دریافت وقت سفارت پرتغال و انواع وقت سفارت آشنا می‌کنیم.


انواع گرفتن وقت سفارت پرتغال 
تعیین وقت سفارت برای متقاضیان ویزای پرتغال با هدف انجام مصاحبه حضوری، انگشت نگاری و تحویل مدارک و ارائه درخواست ویزا انجام می‌شود. بر این اساس متقاضی باید در موعد مقرر و راس ساعت تعیین شده در سفارت حضور یابد و فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده و مدارک را تحویل دهد. در سال‌های اخیر که بیماری کرونا شایع شده است تنها راه برای گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاین است که در زمان اخذ نوبت تسریع فرآیند دریافت ویزا بسیار تاثیرگذار بوده است. 

1.وقت سفارت پرتغال فوری
روش تعیین وقت سفارت فوری یک روش تضمینی است که آژانس‌های مسافرتی خدمات مربوط به آن را ارائه می‌دهند. دو هفته بعد از اینکه وقت سفارت توسط موسسات مسافرتی خدماتی تعیین شد باید متقاضی به سفارت مراجعه کند و مراحل دیگر مربوط به اخذ ویزای پرتغال را انجام دهد. تعیین وقت فوری سفارت برای زمانی که باید در تاریخ مشخصی خود را در کشور مقصد به جلسه یا سمینار یا کنفرانس برسانید بسیار اهمیت خواهد داشت. با داشتن وقت سفارت فوری امکان اینکه یک ساعت بعد به سفارت مراجعه کنید نیز وجود دارد؛ البته هزینه این روش گرفتن وقت بیشتر از تعیین وقت معمولی سفارت است و آژانس‌های مسافرتی هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. 

2.وقت سفارت پرتغال عادی
علاوه بر روش دریافت وقت سفارت پرتغال به صورت فوری، متقاضیان در صورتی که زمان کافی برای انجام کارهای مربوط به اخذ ویزا دارند می‌توانند برای گرفتن وقت سفارت عادی اقدام کنند. در این روش پس از دریافت وقت سفارت متقاضی باید یک ماه منتظر بماند تا بعد از گذشت این مدت بتواند برای ارائه مدارک، درخواست ویزا و مصاحبه به سفارت مراجعه کند. هزینه وقت سفارت عادی هزینه کمتری داشته اما زمان انتظار بیشتری دارد؛ همچنین در روش تعیین وقت عادی خود متقاضی باید پیگیر روند تعیین وقت باشد.

هزینه وقت سفارت پرتغال
همان طور که گفتیم تعیین وقت سفارت فوری که از طریق کارگزاری‌ها انجام می‌شود مستلزم پرداخت هزینه است. خدماتی که این موسسات مسافرتی ارائه می‌دهند شامل تعیین وقت سفارت، تکمیل فرم ویزا، تهیه بیمه مسافرتی و رزرو بلیط رفت ‌و برگشت است که تمام این موارد هزینه دارد و این کارگزاری‌ها هزینه آن‌ها را از متقاضی دریافت می‌کنند. قیمت هر یک از موارد مذکور به دلیل نوسانات ارزی متغییر است؛ بنابراین قبل از دریافت این خدمات باید هزینه آن‌ها را از آژانس مسافرتی مورد نظر خود بپرسید. علاوه بر این هرینه‌ها ممکن است هنگام مراجعه حضوری به سفارت نیز از شما خواسته شود هزینه‌هایی را بابت خدماتی که ارائه می‌دهند پرداخت نمایید.

آیا خود متقاضی می‌تواند وقت سفارت بگیرد؟
به طور کلی وقت سفارت برای متقاضیان سفر به کشورهای مختلف توسط خود سفارت یا از طریق شرکت‌های کارگزاری تعیین می‌شود. شرکت VFSGlobal بزرگترین کارگزاری در ایران است که برای مسافران کشورهای اتریش، بلژیک، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، یونان، مجارستان، نیوزلند، نروژ، پرتغال، آفریقای جنوبی، سوئیس، هلند، انگستان و اوکراین وقت سفارت تعیین می‌کند. در نتیجه متقاضی می‌تواند با مراجعه به یکی از این دو مرکز نسبت به دریافت وقت سفارت پرتغال اقدام کند.

جمع بندی
متقاضیان سفر به کشور پرتغال با توجه به نوع ویزای خود باید برای انجام مصاحبه یا تحویل مدارک و انگشت نگاری به صورت حضوری به سفارت یا کارگزاری مربوطه مراجعه کنند. سفارتخانه‌های کشورهای خارجی برای جلوگیری از ازدحام و ایجاد نظم و سرعت بخشیدن به روند درخواست ویزای متقاضیان اقدام به راه اندازی سیستم تعیین وقت سفارت کردند. این سیستم در واقع نوعی نوبت دهی است که متقاضی باید برای مدت یک روز یا یک ماه و حتی یک سال در انتظار تعیین وقت سفارت برای ارائه درخواست ویزا باشد.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 فرناز حضوری  امین بابازاده امیرحسین رحیمی
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!