10 جاذبه گردشگری برتر لیتوانی

10 جاذبه گردشگری برتر لیتوانی

لیتوانی کشوری است که در شمال شرقی اروپا و درنزدیکی دریای بالتیک قرار گرفته و یکی از سه کشور بالتیک به شمار می‌رود. صنعت گردشگری لیتوانی از زمانی که استقلال خود را از اتحاد جماهیر شوروی به دست آورد، واقعاً رونق گرفته است. این کشور بهشتی برای علاقه مندان به طبیعت است؛ زیرا دارای دهکده‌های دیدنی کنار دریا و پارک‌های ملی پرماجرا می‌باشد. لیتوانی همچنین تاریخ و سنت خود را به شیوه‌ای فوق العاده در قالب بناهای باشکوه حفظ کرده است. در ادامه شما را با 10 جاذبه گردشگری برتر کشور لیتوانی آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید!

1. شهر دروسکینکای لیتوانی
دروسکینیکای (Druskininkai) که در نزدیکی مرزهای بین‌المللی لیتوانی قرار دارد، شهری با مناظر طبیعی فوق العاده است. این شهر دارای چشمه‌های آب گرم معدنی و باغ‌های زیبا است. همچنین یکی از بهترین مجموعه‌های ورزشی زمستانی در جهان که به عنوان Snow Arena شناخته می‌شود در این شهر قرار دارد. موزه‌ها و آثار تاریخی دیگر هم از دیدنی‌های دروسکینکای به شمار می‌روند.

2. اوژوپیس
اوژوپیس شهری است که در جنوب رودخانه نریس واقع شده و یکی از جوامع اصلی یهودی در لیتوانی را در خود جای داده است. این شهر به خاطر کوچه‌های سنگ فرش شده و فروشگاه‌های هنری عجیب و غریب در خیابان‌ها شهرت دارد. گردشگران می‌توانند اوقات خود در غذاخوری‌های زیرزمینی طی کرده و به بازدید از بازارهای پرهیاهو و تفریحات شبانه در این شهر بپردازند. 

3. تپه صلیب ها
تپه صلیب‌ها که در شهر سیائولیایی واقع شده، یکی از الهام بخش‌ترین و اصلی‌ترین مقاصد گردشگری لیتوانی است. بیش از 200000 صلیب، تسبیح، مجسمه و سایر نمادهای مذهبی در همه اندازه‌ها و سبک‌ها در این تپه به چشم می‌خورد. این تپه چندین قرن است که به این صورت پوشیده شده و یادبودی از مردم لیتوانیایی است که در جریان ظلم یا جنبش‌های مختلف جان باخته‌اند. این نقطه مرموز با حس وهم انگیزی که به بیننده منتقل می‌کند، هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب خواهد کرد. به آن دارد و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند.

4. دروازه سپیده دم
دروازه سپیده دم که نمایانگر دیوارهای دفاعی ویلنیوس بود، دارای 9 دروازه ورودی است و در ابتدا در قرن شانزدهم ساخته شد. این مجموعه هم از نظر مذهبی و هم از نظر فرهنگی اهمیت فوق العاده‌ای دارد. مردم لیتوانی عقیده دارند این مکان دارای قدرت شفابخشی جادویی است و افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند.

5. پارک ملی اوکشتییا
اوکشتییا اولین پارک ملی لیتوانی بوده و مجموعه‌ای از منابع طبیعی ارزشمند، دریاچه‌های خیره‌کننده، و جنگل‌های وحشی را در خود جای داده است. گردشگران این مکان با تنوع زیستی لیتوانی آشنا می‌شوند و نگاهی اجمالی به حیات وحش مشهور آن می‌اندازند. موزه زنبورداری باستانی نیز در اینجا قرار دارد.

6. شهرداری نرینگا
نرینگا مجموعه‌ای از جنگل‌ها و علفزارها، تپه‌ها و سواحل شنی است که در اطراف سواحل بالتیک قرار دارند. نرینگا آب‌های کورونیان اسپیت را در بر گرفته و به دلیل طبیعت وحشی آن، می‌توان از فعالیت‌هایی مانند موج سواری، ماهیگیری، دوچرخه سواری و پیاده روی نهایت لذت را برد. 

7. پالانگا
پالانگا یک سکونتگاه در لیتوانی بوده که یکی از 10 جاذبه گردشگری برتر لیتوانی هم به شمار می‌رود. در این سکونتگاه انواع تفریحات لذت بخش وجود دارد و بازدید از آن به تمام افرادی که در فصل تابستان به این کشور سفر می‌کنند توصیه می‌شود. 

8. جزیره تراکای
تراکای تلفیقی از جزایر مختلف، علفزارهای مواج، توده‌های آبی درخشان و مزارع سرسبز است. این جزیره تاریخی مکان‌های گردشگری و تفریحی زیادی دارد و به همین دلیل در لیست 10 جاذبه گردشگری برتر لیتوانی قرار گرفته است. 

9. کاوناس
کاوناس به عنوان دومین شهر بزرگ لیتوانی، مرکز دانشگاهی، اقتصادی و فرهنگی این کشور بوده است. کاوناس که از محل تلاقی دو رودخانه بزرگ لیتوانی بیرون می‌آید، به دلیل بارهای خیابانی و غذاخوری‌های زیرزمینی بی‌شمارش در میان گردشگران شهرت دارد. بافت قدیمی شهر حس باستانی جذابی را به بیننده منتقل می‌کند. 

10. ویلنیوس
شهر قدیمی ویلنیوس یک میراث جهانی است و به دلیل ساختارهای قدیمی به خوبی حفظ شده، میدان‌های سنگفرش شده و جاده‌های پرپیچ و خمش که از میان کلیساها، ارگ‌ها و دژهای سنتی می‌گذرد، شهرت دارد. این شهر دارای نقاط توریستی برجسته از جمله کاخ ریاست جمهوری و کلیسای سنت آن است. 
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 فرناز حضوری  امین بابازاده امیرحسین رحیمی
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!