آشنایی با ویزای پرتغال

آشنایی با ویزای پرتغال

پرتغال یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین کشورهایی است که در اروپا واقع شده و برای سفر به آن باید مانند هر کشور دیگری ابتدا برای اخذ ویزای پرتغال اقدام کنید. این کشور با توجه به هدف شما از سفر، ویزاهایی متفاوت با مدت اعتبار مشخص ارائه کرده که شما با توجه به شرایط‌تان می‌توانید برای دریافت هرکدام از آن‌ها اقدام کنید.


آشنایی با انواع ویزاهای پرتغال
به طور کلی محبوب‌ترین ویزاهای این کشور به شرح زیر می‌باشد:
. ویزای توریستی
ویزای توریستی همانطور که از نامش پیداست برای اهداف گردشگری و توریستی صادر شده و به فرد متقاضی اجازه می‌دهد که در طی یک دوره 6 ماهه، به مدت ۹۰ روز در خاک کشور پرتغال اقامت کند.
. ویزای کاری
ویزای کاری تنها در صورتی برای‌تان صادر خواهد شد که از سوی کارفرما یا یک شرکت فعال در پرتغال، پیشنهاد کاری دریافت کرده باشید. پس از این مرحله کارفرما برای مجوز کار شما درخواست داده و شما به کمک دعوت نامه کاری‌تان می‌توانید برای دریافت ویزا به سفارت مراجعه کنید.
. ویزای تجاری
ویزای پرتغال از نوع تجاری، برای اشخاصی صادر می‌شود که با هدف شرکت در جلسات کاری، عقد قراردادها و... به این کشور سفر می‌کنند. توجه کنید که متقاضی با داشتن این ویزا اجازه انجام فعالیت‌های تجاری و کسب درآمد در کشور پرتغال را نخواهد داشت.
. ویزای تحصیلی
از آن جایی که هزینه تحصیل در کشور پرتغال مناسب بوده و دانشگاه‌های معتبری نیز دارد، ویزای تحصیلی آن به یکی از محبوب‌ترین انواع ویزاها تبدیل شده است. برای آن که بتوانید برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست دهید، ابتدا باید از سوی موسسات، مراکز آموزشی و یا دانشگاه‌های این کشور در یک مقطع تحصیلی پذیرش بگیرید. سپس با داشتن نامه پذیرش و با توجه به طول مدت تحصیل‌تان قادر خواهید بود تا برای ویزا اقدام کرده و در این کشور اقامت داشته باشید.


شرایط لازم برای اخذ ویزای پرتغال
با توجه به آن که سفارت پرتغال نسبت به متقاضیان ایرانی سخت‌گیری شدیدی دارد، باید ابتدا شرایط لازم برای اخذ ویزا را فراهم کرده و بعد برای آن اقدام کنید.
۱. تمکن مالی
داشتن تمکن مالی از مواردی است که نه تنها برای ویزای کشور پرتغال ضروری است، بلکه برای دریافت ویزای سایر کشورها نیز تاثیرگذار خواهد بود. تمکن مالی شما باید به یورو صادر شده و همچنین بهتر است که مبلغ آن به یکباره وارد حساب‌تان نشده باشد. در غیر این صورت پیشنهاد می‌کنیم که حتما با ارائه اسناد و مدارک کافی نشان دهید که وارد شدن این مبلغ زیاد به علت انجام معامله، یا موارد خاصی مانند فروش خانه اتفاق افتاده است. همچنین توجه داشته باشید که برگه تمکن مالی شما باید به مهر و امضای شعبه صادر‌کننده آن نیز رسیده باشد.
۲. گردش حساب ۳ ماهه
یکی از مهم‌ترین مدارکی که باید برای اخذ ویزای پرتغال ارائه کنید، گردش حساب 3 ماهه اخیرتان می‌باشد. هدف از ارائه این مدرک بررسی مبالغ ورودی و خروجی به حساب‌تان نیست، بلکه افسر ویزا قصد دارد که تعداد تراکنشات و مراودات مالی شما را بررسی کرده و از صحت آن‌ها مطمئن شود. از آن جایی که تمامی مدارک به دقت بررسی شده و استعلام می‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مدارک معتبر و واقعی به سفارت ارائه دهید.
۳. دعوت نامه
داشتن دعوت نامه از مواردی است که پروسه دریافت ویزای این کشور را برای‌تان آسان‌تر می‌کند. دعوت نامه‌ها می‌توانند از سوی اعضای خانواده، دوستان و حتی یک شرکت ارسال شده و فرد متقاضی را برای حضور در خاک پرتغال دعوت کنند. به خاطر داشته باشید که در متن این نامه باید مدت زمان اقامت فرد، مشخصات فرد دعوت‌کننده و دعوت شونده و.. به طور کامل توضیح داده شده باشد.


ریجکتی و رفع ریجکتی ویزای پرتغال
ویزای پرتغال ممکن است به دلایل مختلفی مانند عدم متقاعد کردن افسر برای بازگشت به کشور محل اقامت، نداشتن تمکن مالی مناسب، ارائه مدارک نامعتبر و.. با ریجکتی مواجه شود. برای ویزای این کشور چیزی به عنوان رفع ریجکتی وجود ندارد و در صورت رد شدن درخواست، شما تا 6 ماه اجازه ندارید که برای درخواست مجدد اقدام کنید. 
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 فرناز حضوری  امین بابازاده امیرحسین رحیمی
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!