آشنایی با ویزای ایتالیا

آشنایی با ویزای ایتالیا

یکی از کشورهایی که طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی قصد گذراندن تعطیلات یا مهاجرت به آن را دارند، ایتالیاست. ویزای ایتالیا همیشه برای ورود به این کشور لازم است اما شرایط و ضوابط خودش را دارد. برای اینکه با تمامی اطلاعات درباره ویزای این کشور آشنا شوید، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره ویزا را به شما بدهیم‌.


چه شرایطی برای اخذ ویزای ایتالیا باید رعایت شود؟
ایتالیا جز کشورهای حوزه شینگن است و گرفتن ویزای ایتالیا هم باعث می‌شود شما بتوانید به تمامی این کشورها مسافرت کنید. اما بهتر است بدونید که ویزای شینگن ایتالیا خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از کشورهای دیگر مانند فرانسه دریافت می‌‌شود. درواقع شما برای شرایط این ویزا فقط به تمکن مالی و گردش حساب بالا نیاز دارید.‌ 
این شرط که شما سابقه قبلی شینگن دارید یا اینکه قبلا به ایتالیا سفر کرده باشید نیز وجود ندارد. برای این ویزا فقط کافی است که در حساب خود بیشتر از 200 میلیون تومان پول به عنوان تمکن مالی داشته باشید. هم‌‌چنین باید گردش مالی خودتون را هم بالا ببرید. گردش مالی بالا به معنی این نیست که شما یکباره مبلغ زیادی از پول را وارد حساب خود کنید و سپس اطلاعات حساب را به سفارت ارائه دهید. گردش مالی بالا یعنی تعداد تراکنش زیاد.
 اگر مبلغ بالا وارد حساب شما شده باشد و برای آن مدرکی ارائه ندهید، تمکن مالی شما توسط افسران رد می‌شود. حال تصور کنید یک معامله بزرگ انجام داده باشید. باید سند و مدرک به صورت ترجمه شده به سفارت ارائه دهید تا بتوانید ثابت کنید که این پول زیاد از طریق معامله به دست آمده است. اگر تمامی شریط را داشته باشید و مدارک را به صورت صحیح تحویل بدهید، 14 روز بعد ویزای شما صادر خواهد شد.


انواع ویزا برای کشور ایتالیا 
ویزای شینگن ایتالیا همون‌طور که گفتیم یکی از بهترین و راحت‌ترین انواع ویزا است که می‌توان آن را گرفت. با این حال چندین نوع دارد که بر اساس سفری که قرار است بروید یا مهاجرت انتخاب می‌شود. در زیر برای شما انواع ویزای ایتالیا را بیان ‌می‌کنیم تا بتوانید نوع مناسب سفر یا مهاجرت خود را انتخاب کنید و با آن آشنا شوید.
ویزای تحصیلی
یکی از بهترین و پر طرفدارترین ویزای ایتالیا، نوع تحصیلی آن است که ایرانیان هم آن را بیشتر درخواست می‌کنند. برای اینکه بتونید ویزای تحصیلی ایتالیا را درخواست کنید، باید از دانشگاه یا واحد آموزشی پذیرش داشته باشید. بعد از اینکه مدت زمان ویزا تمام شد هم می‌تونید اقامت بگیرید و در ایتالیا زندگی کنید.
ویزای توریستی
یکی دیگر از انواع پر طرفدار ویزای ایتالیا، ویزای توریستی است که برای مقاصد گردشگری شما صادر می‌شود. اگر بخواهید می‌تونید این ویزا را وابسته به شرایط، بین ۹۰ روز تا ۶ ماه دریافت کنید و در این مدت اقامت داشته باشید.‌ برای این ویزا تمکن مالی و گردش بالای حساب احتیاج داریم که باید آن را داشته باشیم تا ویزا را دریافت کنیم‌.
ویزای سرمایه گذاری
ویزای سرمایه گذاری برای کسانی استفاده می‌شود که قصد خرید ملک یا ثبت شرکت را دارند استفاده می‌شود. با این حال برای سرمایه گذاری باید مبلغ بالایی را در اختیار داشته باشید. بعد از اقامت از طریق سرمایه گذاری می‌توانید به صورت دائمی در این کشور زندگی کنید.
ویزای کاری
مانند دیگر کشورها شما می‌توانید اقامت کاری یا مهاجرت کاری به ایتالیا داشته باشید. برای این ویزا نیازمند دعوتنامه کاری هستیم که از طرف شرکت یا یک موسسه برای ما فرستاده‌ می‌شود. بعد از گرفتن ویزای کاری شما می‌توانید اقامت دائم هم دریافت کنید.


چه مدارکی برای ویزای کشور ایتالیا احتیاج داریم؟
برای اینکه بتوانیم ویزای ایتالیا را دریافت کنیم، باید مدارکی را ارائه دهیم که داشتن آن‌ها برای همه نوع از ویزاها مخصوصا توریستی لازم است‌. مدارک لازم برای اخذ ویزا به شرح زیر است: 
•    دو قطعه عکس به اندازه ۳۵ تا ۴۵ میلی‌متر 
•    فرم درخواست ویزای کشور ایتالیا
•    پاسپورتی که هم اکنون در دست دارید به اضافه پاسپورت‌های قبلی
•    رزرو بلیط و هتل 
•    دعوت نامه در صورت وجود
•    تمکن مالی بالا و گردش حساب
•    اصل و کپی ترجمه شده شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج در صورت وجود
•    گواهی اشتغال به کار یا تحصیل


هم‌چنین شما باید برای هر نوع ویزا هزینه‌ای نیز پرداخت کنید که این هزینه برای سفارت است و فیش آن باید جز مدارک باشد.


کلام آخر
ویزای ایتالیا یکی از پرطرفدارترین ویزاهای اروپایی است که افراد زیادی متقاضی آن هستند. در این مطلب بخاطر همین اول از ویژگی‌ها و شرایط ویزا گفتیم. بعد سراغ انواع ویزا رفتیم و سپس مدارک را بیان کردیم تا شما اطلاعات کامل را یک جا داشته باشید.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 فرناز حضوری  امین بابازاده امیرحسین رحیمی
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!