آموزش دریافت وقت سفارت چک

آموزش دریافت وقت سفارت چک

جمهوری چک یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است که در اروپای مرکزی قرار گرفته و پایتخت آن شهر پراگ می‌باشد. چنانچه شما هم قصد دارید که در این کشور خاص، با استانداردهای بالای زندگی اقامت داشته باشید، باید برای دریافت ویزای چک اقدام کنید. اما همانطور که خودتان هم می‌دانید، اولین قدم در این پروسه دریافت وقت سفارت چک و آماده کردن مدارک لازم خواهد بود. قطعا این امر نیز مانند هر کار دیگری اصول خاصی دارد که باید تمامی آن‌ها را به دقت رعایت کنید. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در این مطلب مهم‌ترین نکات و مراحل لازم برای اخذ وقت سفارت جمهوری چک را برای‌تان توضیح دهیم.


آشنایی کلی با تعیین وقت سفارت چک
وقت سفارت در حقیقت نوبتی است که برای متقاضیان اخذ ویزا، از سوی سفارت تعیین می‌شود. این نوبت که در تاریخ و ساعت خاصی مقرر شده، زمانی است که متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را برای ارائه آماده کرده و حتما در زمان تعیین شده در سفارت حضور یابند. به خاطر داشته باشید که فرایند تعیین وقت سفارت چک تنها از طریق ایمیل و به صورت آنلاین امکان‌پذیر خواهد بود.

مراحل اخذ وقت سفارت چک
در ابتدا بهتر است آگاه باشید که وقت سفارت این کشور مصاحبه نداشته و شما تنها باید برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به دفتر کارگزاری سفارت، یعنی وی اف اس گلوبال (VFSGlobal) مراجعه کنید. برای تعیین وقت سفارت ابتدا باید به وب سایت وی اف اس مراجعه کرده و ایمیلی به زبان انگلیسی که شامل جزئیات و اطلاعات شخصی‌تان است، به این دفتر ارسال کنید. مهم‌ترین جزئیات لازم در این ایمیل شامل نام و نام خانوادگی کامل، شماره پاسپورت، تاریخ اعتبار گذرنامه به فرمت میلادی، تاریخ تولد به فرمت میلادی، شماره تماس، جنسیت، ملیت، تاریخ سفر به فرمت میلادی، زمان پیشنهادی برای وقت سفارت، مشخص کردن نوع ویزای درخواستی و.. می‌باشد. پس از این مرحله، در صورتی که اطلاعات داده شده در ایمیل مطابق با استانداردهای سفارت باشد نامه تاییدیه با عنوان appointment confirmation به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد.

نکات مهم تعیین وقت سفارت چک
به هنگام اخذ وقت سفارت چک بهتر است به خاطر داشته باشید که به همراه ایمیل تعیین وقت نباید مدارک دیگری را برای سفارت ارسال کنید. نکته مهم دیگر به زمانبندی مربوط است و پیشنهاد می‌شود که حداقل دو ماه قبل از تاریخ سفرتان برای رزرو وقت سفارت اقدام کنید. البته در صورتی که قصد سفر در ایام پر گردشگر را دارید، باید زودتر از این زمان رزرو وقت را انجام دهید. به طور کلی حدود ۲ تا ۳ هفته پس از ارسال ایمیل می‌توانید در دفتر کارگزاری سفارت حضور پیدا کنید اما این پروسه ممکن است تا ۲ ماه نیز زمان ببرد، بنابراین تعیین وقت سفارت چک را به ماه‌های پایانی و نزدیک به تاریخ سفر موکول نکنید.

پرداخت هزینه اخذ وقت سفارت چک
در زمان مشخص شده برای حضور در سفارت شما باید هزینه‌های مربوط به ویزای درخواستی‌تان را پرداخت کنید. معمولا این هزینه از طریق کارت بانکی یا کارت اعتباری قابل پرداخت نخواهد بود، بنابراین به میزان خواسته شده پول نقد به همراه داشته باشید. در مجموع هزینه ویزا برای بزرگسالان ۶۰ یورو و برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال، ۳۵ یورو می‌باشد و همچنین باید به واحد یورو پرداخت شود.

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت چک
. گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار و داشتن ۲ صفحه سفید
. کپی صفحه اصلی گذرنامه به همراه کپی ویزای‌های قبلی فرد متقاضی
. تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
. عکس با پس زمینه سفید
. مدارک هویتی مانند شناسنامه و..
. مدارک مالی شامل تمکن مالی، گردش حساب و..

کلام پایانی
همانطور که گفته شد؛ تعیین وقت سفارت چک پروسه مشخصی دارد که گاهی به علت تقاضای بالا ممکن است تا دو ماه نیز طول بکشد. به طور کلی برای اخذ وقت سفارت کار سختی در پیش ندارید، اما باید تمامی مدارک خواسته شده را به طور کامل و منظم به سفارت تحویل دهید. امیدواریم که نکات و آموزش‌های گفته شده برای تعیین وقت سفارت چک برای‌تان کاربردی بوده باشد.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 فرناز حضوری  امین بابازاده امیرحسین رحیمی
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!