آموزش دریافت وقت سفارت آلمان

آموزش دریافت وقت سفارت آلمان

یکی از کشورهایی که در سال تعداد زیادی از مهاجران و مسافران از جمله ایرانی‏ها به آن سفر می‏کنند، آلمان است. از مهم‏ترین کارهایی که قبل از سفر به این کشور باید انجام داد، تعیین وقت سفارت آلمان است. به دلیل اهمیت بالای این موضوع، تصمیم گرفتیم آموزش دریافت وقت سفارت آلمان را در ادامه این مطلب به شما ارائه داده و آگاهی لازم در این موضوع را به کسانی که قصد سفر دارند بدهیم.

چطور وقت سفارت آلمان را دریافت کنیم؟
قبل از اینکه اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان را انجام دهید، بهتر است ویزای درخواستی خود را مشخص کنید‌. این موضوع یعنی دلیل سفر شما به آلمان چیست. انواع ویزا کاری، دانشجویی، بشر دوستانه، پزشکی، سرمایه گذاری و غیره است. 
بعد از اینکه ویزا به صورت کامل مشخص شد، حال نوبت گرفتن وقت سفارت آلمان است. این کشور در سال‌های اخیر‌ مهاجر و مسافر بسیار زیادی داشته است. از این رو زمان زیادی طول می‌کشد تا وقت برای مصاحبه شما تعیین شود. شما وقت سفارت را باید به صورت اینترنتی و آنلاین تعیین کنید. برای این کار به سایت ویزا متریک رفته و ثبت نام را انجام می‌دهید. 
سپس در حساب خود وقت سفارت آلمان را انتخاب کرده و روز و ساعت آن را تعیین می‌کنید. البته این روز و ساعت بر اساس وقت‌هایی است که خود سفارت مشخص کرده است. سپس مبلغ مورد نظر برای ویزا و سفارت را واریز کرده و فیشی که در آخر برای شما صادر می‌شود را نزد خود نگه می‌دارید. این فیش زمانی که برای مصاحبه به سفارت بروید از شما دریافت می‎شود.


مدت زمان انتظار برای وقت سفارت کشور آلمان چقدر است؟
زمان انتظار برای دریافت وقت سفارت آلمان برای همه یکسان نیست و به ویزایی که دارید، بستگی دارد. گاهی اوقات کسانی که درخواست ویزای پزشکی داده‏اند یا سلامتی آن‏ها در خطر است، مدت زمان کمتری را منتظر می‏مانند. 
با این حال ویزای دانشجویی و کاری ممکن است زمان بیشتری طول بکشد. گاهی اوقات ویزای کاری آلمان ممکن است یک سال نیز زمان ببرد. در این حالت بهتر است گرفتن وقت سفارت خود را به موسسات مهاجرتی و افراد متخصص در این زمینه بسپارید. کسانی که به دلیل پزشکی قصد سفر به آلمان را دارند بهتر است این کار را انجام دهند. زیرا سریع‏تر می‏توانند به ویزای خود برسند. به این نوع از وقت‏ها، وقت فوری سفارت آلمان می‏گویند.
 البته باید بیان کنیم که هزینه‏ آن‏ها بیشتر از وقت‏های معمولی است. هم‏چنین دانشجویانی که در کالج یا دانشگاه اپلای انجام داده‏اند نیز بهتر است وقت فوری را دریافت کنند. زیرا ممکن است ویزای آن‏ها بعد از مدت زمان اپلای صادر شود.


چه مدارکی برای وقت سفارت کشور آلمان احتیاج داریم؟
برای اینکه بتوانیم وقت سفارت آلمان خود را به صورت صحیح دریافت کنیم، نیاز داریم تا مدارک را از قبل آماده کنیم. این مدارک هم‏چنین برای روز مصاحبه احتیاج است. پس باید به دقت تکمیل شود تا باعث ایجاد خلل در مراحل گرفتن وقت نشود. مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:
اصل پاسپورت به همراه کپی و دو صفحه از آن باید خالی باشد. 
•    عکس مناسب پاسپورت که جدید باشد‌ ( بهتر است بخواهید که عکس ویزای آلمان از شما گرفته شود)
•    کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی.
•    گواهی سند ازدواج و شناسنامه فرزندان
•    ویزاهایی که قبلا گرفته شده‌اند.
•    فرم درخواست ویزای آلمان به صورت تکمیل شده
•    بیمه مسافرت
•    هدف و انگیزه نامه برای سفر به آلمان
•    پرینت مالی حساب‌ها و تمکن مالی


با این حال تمامی این مدارک برای ویزاهای مختلف ممکن است متفاوت باشد. برای مثال برای ویزای دانشجویی نیاز به ارائه نامه اپلای دانشگاه و مدارک تحصیلی در ایران را داریم. برای ویزای کاری باید دعوت نامه کاری را در صورت لزوم ارائه دهیم. هم‌چنین برای ویزای پزشکی باید مستندات لازم برای بیماری را ارائه داده بدهیم و آن را ثابت کنیم.


سخن پایانی
وقت سفارت آلمان یکی از پر چالش‏ترین وقت‏های سفارت در بین کشورهای اروپایی است. از این رو در این مطلب به صورت کامل درباره وقت سفارت کشور آلمان توضیح داده شد و به سوالات بسیاری درباره مدت زمان انتظار و هزینه‏ای که باید پرداخت شود، پاسخ داده شد. بعد از آن درباره مدارک مورد نیاز برای وقت سفارت کشور آلمان توضیح دادیم.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 فرناز حضوری  امین بابازاده امیرحسین رحیمی
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!