10 جاذبه گردشگری برتر اسلواکی

10 جاذبه گردشگری برتر اسلواکی

اسلواکی که درست در مرکز اروپا قرار دارد، یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری و تفریح به شمار می‌رود. به دلیل موقعیت استراتژیک، این کشور توسط همه از مغول‌ها و مجارها گرفته تا عثمانی‌ها و چک‌ها فتح و اداره شده است. به همین دلیل بناهای تاریخی زیادی از اقوام مختلف در آن به چشم می‌خورد که هرکدام حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. 
با فرهنگ و میراث غنی این کشور و سنت‌ها و آداب و رسوم محلی فراوان آن می‌تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند. اسلواکی همچنین دارای مناظر باشکوه است. ما در این مطلب 10 جاذبه گردشگری برتر اسلواکی را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم. جهت آشنایی با زیباترین دیدنی‌های این کشور، تا انتها همراه ما باشید!

قلعه اوراوا
یکی از زیباترین قلعه‌ها در کل اسلواکی، قلعه اوراو است. این قلعه که در قرن سیزدهم ساخته شده است، بر فراز تپه‌ای در میان جنگل سرسبز قرار دارد و رودخانه اوراوا باشکوه از زیر آن عبور می‌کند.
از آنجایی که هر نسلی آثار خاص خود را اضافه می‌کند، این قلعه دارای انواع سبک‌های معماری است و نشانه‌هایی از تاریخ، گوتیک و رنسانس در آن مشهود می‌باشد. موزه آن هم دارای برخی از آثار قدیمی شگفت انگیز و یافته‌های باستان‌شناسی است که تاریخ غنی آن را مستند می‌کند. 

ولکولینک
ولکولینک یکی از تنها دهکده‌های محلی باقی مانده در کل اروپای مرکزی است. این دهکده پر از آثار معماری چشمگیر است، خانه‌های چوبی سنتی که در کنار یک کلیسای کوچک باروک زیبا و یک برج ناقوس قدیمی قرار گرفته‌اند. این دهکده کوچک چشم اندازی فوق العاده داشته و تپه‌ها و مزارع اطراف آن چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. 

باردیو
باردیو یک شهر قرون وسطایی با مکان‌های تاریخی بی‌نظیر است که باعث شده در لیست 10 جاذبه گردشگری برتر اسلواکی قرار بگیرد. قدم زدن در این شهر و کشف شگفتی‌های تاریخی بی‌نظیر آن می‌تواند تجربه‌ای ناب و تازه برای شما باشد. 

پارک ملی بهشت اسلواکی
این پارک مجموعه وسیعی از مناظر وحشی و ناهموار را در بر می‌گیرد و بخش فوق العاده زیبای کشور سلواکی برای کاوش است. شما می‌توانید در میان درختان متراکم این پارک، آبشارهای درخشان و دره‌های صخره‌ای عمیق را بیابید که غار یخی خیره‌کننده Dobsinska تنها یکی از جاذبه‌های اصلی آن است.

کوشیتسه
کوشیتسه دومین شهر بزرگ اسلواکی است و بارها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های فوق العاده که در کنار گالری‌های هنری، موزه‌ها و تئاترهای فراوان قرار گرفته‌اند در آن یافت می‌شود.
در طی قرن‌ها، کوشیتسه توسط همه از مجارستان‌ها و ترک‌ها گرفته تا چک‌ها و اسلواک‌ها اداره می‌شد. به این ترتیب، تعداد بی‌شماری از بناهای تاریخی، مجسمه‌ها و نشانه‌های فرهنگی شگفت انگیز در آن یافت می‌شود. 

شهر لوچا (Levoca)
Levoca یک شهر تاریخی و قدیمی در اسلواکی است که با وجود ردیفی از خانه‌های شهری زیبای قدیمی، با کلیسایی باشکوه به سبک گوتیک و تالار شهر قرن پانزدهمی که در قلب آن قرار دارد، بسیار دیدنی است. Levoca مملو از مناظر تاریخی باورنکردنی با بسیاری از معماری‌های باشکوه پراکنده در اطراف شهر است و در لیست 10 جاذبه گردشگری برتر اسلواکی قرار می‌گیرد.

قلعه اسپیس
ویرانه‌های وسیع قلعه اسپیس، مشرف به شهر Spisske Podhradie از بالای تپه، گستره وسیعی از قلمرو را پوشانده است. به این ترتیب، تعجبی ندارد که بدانیم این قلعه یکی از بزرگترین مجموعه‌های قلعه در کل اروپای مرکزی است. 
قلعه اسپیس که زمانی مرکز اصلی قدرت در منطقه اطراف بود، اکنون یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اسلواکی است. علیرغم وضعیت ویران شده آن، بقایای قلعه هنوز هم با سرکشی به حومه اطراف می‌نگرند و با حضور قدرتمند خود بر مناظر تسلط دارند.

بانسکا شتیاوینتسا
Banská Štiavnica یک شهر جذاب برای گردشگری است که دارای یک مرکز تاریخی باشکوه با کلیساها، کاخ‌ها و موزه‌های دوست داشتنی است. با پرسه زدن در اطراف شهر، از بسیاری از مناظر تاریخی شگفت انگیز و مکان‌های دیدنی فرهنگی عبور خواهید کرد. 

کوه‌های تاترا
رشته کوه تاترا اسلواکی بسیار با شکوه و دیدنی بوده در زمستان پیست‌هایی برای اسکی در آن وجود دارد. دریاچه‌ها و علفزارهای بی‌نظیر را در میان دامنه‌ها و دره‌های متعدد آن پیدا کرد. رشته کوه‌های تاترا به نوعی نماد ملی اسلواکی به شمار می‌روند. 

شهر براتیسلاوا
بلخره به براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی می‌رسیم که یکی از 10 جاذبه گردشگری برتر اسلواکی هم به شمار می‌رود. این شهر پایتخت اسلواکی بوده و بناهای تاریخی، مناظر فوق العاده و بسیاری مکان‌های جذاب و دیدنی در آن به چشم می‌خورد. 
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 فرناز حضوری  امین بابازاده امیرحسین رحیمی
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!