۱۰ جاذبه گردشگری برتر نروژ

۱۰ جاذبه گردشگری برتر نروژ

نوروز به‌عنوان یکی از مرفه‌ترین کشورهای اروپایی و حوزه اسکاندیناوی است. این کشور دارای جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و طبیعی بسیاری هست. همیشه با شنیدن نام نروژ یاد دریانوردی، کشتی‌های بزرگ وایکینگ‌ها، ماهیگیری و داستان‌های مربوط به ماجراجویی‌های وایکینگ‌ها می‌افتیم؛ اما این کشور تنها به ماجراهای وایکینگ‌ها محدود نمی‌شود و شما می‌توانید با سفر به این کشور جاذبه‌های گردشگری برتر نروژ را ببینید و خاطرات خوشی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.
نروژ به‌عنوان سرزمین خورشید نیمه‌شب و شفق قطبی شناخته می‌شود. این کشور دارای قله‌های کوهستانی، یخچال‌های طبیعی، فلات‌های خیره‌کننده و همچنین سواحل زیبایی است. آثار تاریخی مانند کلیساهای چوبی و بناهای قرون‌وسطایی نیز جزو ۱۰ جاذبه گردشگری برتر کشور نروژ هستند که در این مقاله قصد داریم آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

موزه کشتی وایکینگ‌ها در شهر اسلو
در موزه کشتی وایکینگ‌ها سه کشتی مربوط به قرن نهم نگهداری می‌شود. این کشتی‌ها درگذشته به‌عنوان محل دفن وایکینگ‌هایی استفاده می‌شد که جز شخصیت‌های برجسته بودند. در یکی از این کشتی‌ها که ساخت آن به سال ۸۰۰ میلادی باز می‌گردد، جسد همسر رئیس وایکینگ‌ها و دو زن دیگر به همراه وسایل زندگی آن‌ها کشف شده است. موزه کشتی وایکینگ‌ها که در شهر اسلو قرار دارد نمادی از تاریخ فرهنگی و آثار باستانی این کشور در طول تاریخ است.

 

شبه جزیره بیگدوی در شهر اسلو
شبه جزیره بیگدوی یکی دیگر از ده جاذبه گردشگری برتر نروژ سواحل زیبا جنگل‌های انبوه و پارک‌های بسیار بی‌نظیری است. این شبه جزیره در ۴ مایلی غرب شهر بیگدوی قرار دارد و رسیدن به این شهر با وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی امکان‌پذیر شده است. موزه‌های برتر نروژ مانند موزه فریم و موزه دریای نروژ در این منطقه قرار دارند.

 

پارک مجسمه‌‌سازی ویگلند در شهر اسلو
یکی از ده جاذبه گردشگری برتر نروژ پارک مجسمه‌سازی ویگلند است. حدود ۶۵۰ مجسمه در این پارک قرار دارد که توسط گوستاو ویگلند ساخته شده‌اند. جنس این مجسمه‌ها از آهن فرفورژه برنز و گرانیت هست. چرخه زندگی انسان که در یک سنگ یک پارچه به طول ۱۶ متر به تصویر کشیده شده است، به‌عنوان نماد کشور نروژ شناخته می‌شود. همچنین پارک امکانات تفریحی بی‌نظیری مانند باغ گل رز و زمین بازی دارد.

 

قلعه آکرشوس در شهر اسلو
قلعه قرون‌وسطایی آکرشوس یکی دیگر از 10 جاذبه گردشگری برتر نروژ است که توسط پادشاه یوکن پنجم دستور ساخت آن داده شد. این قلعه در قرن هفدهم میلادی به‌عنوان مقر حکومت پادشاهی رنسانس تبدیل شده بود. زمین‌های این قلعه دارای مناظر بسیار جذاب و دیدنی هستند.

 

منطقه گیرانگرفیورد
منطقه گیرانگرفیورد به‌عنوان بخشی از فلات‌های نروژ که جزو میراث جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند، شناخته می‌شود.

 

جاده اقیانوس اطلس
یکی از مسیرهای گردشگری ملی کشور نروژ جاده اقیانوس اطلس است. افرادی که به ماهیگیری علاقه‌مند هستند اگر می‌خواهند به دریا نزدیک باشند و جزایر کوچک نروژ را از نزدیک ببینند، می‌توانند از این بزرگراه ساحلی که در جهان معروف است، گذر کنند و منظره‌های عالی و تماشایی این مناطق مانند کلیساهای چوبی، کلیسای ترول‌ها، روستاهای ماهیگیری را نیز در مسیر خودشان ببینند.

 

موزه‌های قطب شمال ترومس
در ترومس چندین موزه فوق‌العاده قرار دارد. یکی از این موزه‌ها موزه قطب است که تاریخ طولانی منطقه را به نمایش می‌گذارد. تمامی یافته‌ها و مطالعات علم در سفرها به قطب شمال در این موزه‌ها نگهداری می‌شوند.

 

اسکله بریگن هانسیاتیک در شهر برگن
اسکله بریگن هانسیاتیک از مکآن‌های جذاب برای گردشگران است که چندین موزه، رستوران و فروشگاه را در معرض دید تماشاچیان قرار می‌دهد. ساختمآن‌های تاریخی این منطقه نیز مربوط به قرون وسطی هستند.

 

جزیره لوفوتن
مجمع الجزایر لوفوتن یکی از مقاصد محبوب توریست‌ها است که دارای سواحل بی‌نظیر، روستاهای سنتی ماهیگیری و تفریحات ساحلی مانند کایاک سواری هست. در این جزیره می‌توانید به راحتی نورهای شمالی را ببینید.

 

صخره پالپیت
صخره پالپیت یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور نروژ است. این صخره در نزدیکی است استاوانگر قرار دارد. ارتفاع این صخره ۶۰۰ متر است و مسافران با کشتی و اتوبوس به این منطقه می‌روند و می‌توانند پس از دو ساعت پیاده روی در این مکان زیبا مناظر بکر و بی‌نظیر نروژ را تماشا کنند.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 فرناز حضوری  امین بابازاده امیرحسین رحیمی
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!