10 جاذبه گردشگری برتر ایتالیا

10 جاذبه گردشگری برتر ایتالیا

بیشترین اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده مربوط به کشور ایتالیا است. طی قرن‌ها توریست‌های بسیاری به شهرهای مهم هنری ایتالیا چون رم، ونیز و فلورانس سفر کرده‌اند و این شهرها مشهورترین نقاط دیدنی این کشور هستند. تعداد بسیار زیادی مناظر و دیدنی‌های زیبا در این کشور وجود دارد که در ادامه به معرفی 10 جاذبه گردشگری برتر ایتالیا می‌پردازیم.


1.پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا
در پارک ملی گرن پارادایز تعداد زیادی از حیوانات شامل گورکن‌ها، گرگ‌ها، سیاهگوش و قاقم می‌توان دید؛ البته در ابتدا این پارک با هدف حفاظت از جمعیت بزهای کوهی محلی ایجاد شد. کوهپیمایی در تابستان، اسکی کردن در زمستان و عکاسی از گل‌های تازه در بهار از جمله تفریحات سرگرم‌کننده در پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا هستند.


2.دولومیتس 
رشته کوه‌های دولومیتس مکان معروفی در شمال ایتالیا است که ورزش‌های زمستانی مانند اسنوبورد و اسکی در آنج انجام می‌شود. در هنگام غروب قله‌ها به رنگ صورتی یا بنفش کمرنگ دیده می‌شود که یک منظره فوق العاده زیبا و جذاب را در معرض دید قرار می‌دهد.


3.البا (Elba)
اقوام مختلفی نظیر قوم لیگور، یونانی‌ها، اتروسک‌ها و رومی‌ها در جزیره البا سکونت داشتند؛ از این رو قدمت تاریخی این جزیره بسیار طولانی است. جزیره البا دارای 150 ساحل بوده و سومین جزیره بزرگ ایتالیا محسوب می‌شود. ناپلئون از مشهورترین ساکنان جزیره البا به شمار می‌رود که در سال 1814 به این جزیره تبعید شد. در حال حاضر خانه‌های زمستانی و تابستانی ناپلئون محل اقامت گردشگران و توریست‌ها می‌باشد.


4.قصر داسال (اربینو) 
قدمت قصر داسال به قرن 15 میلادی می‌رسد و بنایی از دوره رنسانس است. اتاق‌های این قصر طوری بازسازی شده‌اند که شکل و شمایل آن‌ها در قرن پانزدهم حفظ شود؛ در حال حاضر این قصر برای بازدید همه افراد باز است. در گالری ملی که در قصر داسال وجود دارد مجموعه‌های زیادی از نقاشی‌های دوره رنسانس در معرض دید گردشگران قرار داده شده‌اند.


5.سانتا ماریا دل گرازی (میلان) 
در شهر میلان ایتالیا کلیسای سانتا ماریا دل گرازی وجود دارد که نمونه‌ای مهم از معماری دوره رنسانس است. در این کلیسا می‌توان تابلوی معروف شام آخر اثر لئورناردو داوینچی را دید. یکی از دلایل جذب توریست به این کلیسا تماشای همین تابلوی مشهور است.


6.شهر ورونا (Verona) ایتالیا
بیشترین دلیل معروف شدن شهر ورونا شکل‌گیری داستان رومئو و ژولیت در آن است؛ البته قدمت تاریخی این شهر به زمان‌های قبل‌تر از نوشتن این داستان بر می‌گردد. یک آمفی تئاتر رومی مربوط به 2000 سال قبل از در این شهر وجود دارد که مورد توجه توریست‌ها قرار گرفته است.


7.هرکولانیوم 
شهر باستانی هرکولیوم با قدمت تاریخی 2000 ساله در قسمت پایه کوه وزوو قرار دارد که به دلیل فوران آتشفشان از بین رفته است. در این شهر می‌توان اسکلت‌های فسیل شده، کاشی و سفال‌های زیبا مربوط به هزاران سال قبل و خانه‌های اصلی شهر قدیمی را که بازسازی شده‌اند را مشاهده کرد.


8.کلیسای سن ویتال (راونا)
کلیسای سن ویتال یکی از جاذبه‌های شهر راونا در شمال ایتالیا است؛ این شهر در گذشته پایتخت امپراتوری روم شرقی بود و علت مشهور شدن آن وجود کلیسای سن ویتال می‌باشد. این کلیسا مربوط به قرن ششم میلادی بوده و در آن مجموعه‌ای از کاشی کاری‌های دارای طراحی برجسته و ناهماهنگی رنگ‌ها وجود دارد که مکانی محبوب برای مشتاقان به معماری، دین و هنر در ایتالیا است.


9.آبنمای تروی (رم)
آبنمای تروی در سال 1762 میلادی توسط نیکولای سالوی در شهر رم ایتالیا ساخته شد. در شب باروشن شدن آب نما یک مکان رمانتیک و رویایی ایجاد می‌شود که محلی عالی برای دیدارهای عاشقانه است.


10.لاپلوسا La Pelosa
ساحل لاپلوسا در جزیره ساردینا به دلیل داشتن سواحل شنی و آب‌های کم عمق و شفاف بسیار تماشایی است. گردشگران در این ساحل می‌توانند به تفریحاتی نظیر موج سواری، قایق سواری و غواصی بپردازند.


جمع بندی
در شهرهای مختلف ایتالیا تعداد زیادی امکان تاریخی و مناظر طبیعی وجود دارد به همین دلیل سالانه تعداد زیادی توریست به این کشور سفر می‌کنند.
 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 فرناز حضوری  امین بابازاده امیرحسین رحیمی
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!